Home VestiEkonomija Inovacije u poslovanju kao najveći prioritet

Inovacije u poslovanju kao najveći prioritet

by bifadmin

Širom sveta generalni direktori ulažu sve veće napore u pronalaženje inovativnih rešenja u poslovanju kako bi stimulisali rast i razvoj svojih preduzeća u okruženju punom izazova. Inovacijama su ipak najskloniji direktori iz SAD i azijsko-pacifičkog regiona, pokazuje najnovije istraživanje PwC. 

inovacije

Kompanija PricewaterhouseCoopers sprovela je anketu pod nazivom „Puls javnosti“ među 246 generalnih direktora iz 60 zemalja Severne i Južne Amerike i Evrope, kao i azijsko-pacifičkog regiona i Bliskog istoka, koja otkriva da 97% direktora vidi inovacije u poslovanju kao svoj najveći prioritet. Želja za inovacijama najizraženija je u zemljama azijsko-pacifičkog regiona i u Severnoj Americi gde su direktori jednoglasni u stavu da se inovacije nalaze u središtu interesovanja njihovih organizacija. Nasuprot njima, 18% direktora u zemljama centralne i istočne Evrope i 10% direktora u zemljama Bliskog istoka iskazuju neslaganje sa pomenutim stavom i izjavljuje da se na tržištima na kojima posluju ne daje prioritet traganju za inovativnim rešenjima.

Istraživanje PwC pokazuje da je došlo do značajnog pomaka u stavovima direktora kada je reč o poslovnim aktivnostima i inovativnim rešenjima. U celini posmatrano, dva od tri ispitana direktora smatra da su inovacije i efikasnost poslovanja jednako važni za uspeh preduzeća. U kompanijama u Latinskoj Americi poslovna rukovodstva se u najvećoj meri slažu sa pomenutim stavom (71%), dok su mišljenja njihovih kolega na Bliskom istoku podeljena oko ovog pitanja (50%). Generalni direktori su danas svesni toga da moraju biti direktno uključeni u podsticanje inovativnih aktivnosti u svojim preduzećima, tako da 37% direktora sebe vidi u ulozi „lidera“ dok njih 34% vidi sebe u ulozi „vizionara“. Ova situacija se značajno razlikuje od one od pre tri godine kada su rezultati slične ankete pokazali da samo 12% direktora radi na pokretanju promene strategije u oblasti inovacija u poslovanju.

Rob Šelton, PwC lider u Odeljenju za strategiju inovacija istakao je da su savremena inovativna rešenja sada postala jednako važna kao i odlični poslovni rezultati, što predstavlja veliki zaokret u odnosu na rezultate ankete iz 2009. godine. „Tada je glavni cilj bio povećati operativnu efikasnost jer su kompanije tražile način da opstanu nakon gubitka prihoda usled finansijske krize. Međutim, danas tri četvrtine direktora smatra da su inovacije u poslovanju u najmanju ruku jednako važne kao i efikasnost poslovanja“, kaže Šelton. Budući da tako veliki broj kompanija namerava da uvede inovacije u poslovanje, postavlja se pitanje kako će se one međusobno razlikovati i kako će za sebe obezbediti konkurentsku prednost, navodi se u izveštaju PwC.

Pročitajte i ovo...