U mnogim školama već danas se kao legitimno nastavno sredstvo upotrebljavaju tableti, ali nekoliko škola u Holandiji pokrenulo je eksperimentalni metod podučavanja čitavog gradiva preko iPeda.
„Mislite drugačije“ je bio reklamni slogan uz pomoć koga je Stiv Džobs svojevremno okrenuo IT industriju naglavačke. Džobs je nameravao za života da unese i radikalne izmene u obrazovni sistem, u čemu ga je sprečila prerana smrt. Neke od ideja osnivača Apple-a i njegovih najbližih saradnika biće primenjeni u jedanaest škola u Holandiji, a oko 1.000 đaka između četiri i 12 godina imaće prilike da uče gradivo isključivo preko iPeda, bez rančeva, svezaka i udžbenika. Osim toga, neće više biti ni školskih tabli, kreda, učionica, učiteljica, nastavnih planova i časova od po 45 minuta, ocena, školskog zvona, odmora… Ukoliko neko dete bude htelo u određenom trenutku više da igra igrice na svom iPadu, to će biti sasvim u redu, a svi đaci praktično će sami birati šta žele da uče u skladu sa svojom radoznalošću i interesovanjima.
„Nastava“ u ovim školama počeće krajem avgusta, a pripreme su već u toku. Organizatori ovakvog sistema podučavanja svesni su da će u startu podeliti javnost na dva pola: one koji su a priori pobornici modernih tehnologija i one koji su protiv radikalnih reformi, ali spremni su da preduzmu rizik i izmere uspeh na kraju godine. Tzv. „Džobsove“ škole biće otvorene između 7.30 i 18.30 svakog radnog dana, ali deca su obavezna da budu prisutna u periodu između 10.30 i 15.00h, dok je ostatak vremena po njihovo m izboru. Samo za Novu godinu i Božić ustanove će biti zatvorene, a roditelji će moći da vode svoju decu na odmor u bilo kom periodu godine, bez straha za propušteno gradivo.
Učenje bi trebalo da bude pretvoreno u zabavno iskustvo, kažu autori projekta, kroz igru i savladavanje gradiva na način na koji su deca navikla da igraju kompjuterske igrice – uz ispravke od strane softvera i napredovanje uz postignute zadatke. Svako dete će učiti sopstvenim tempom, a uloga učitelja biće „pomoćna“ – oni će postati treneri, više nego prenosioci znanja. iPedi će neprestano obaveštavati učitelje i roditelje o napretku koji deca ostvaruju. Za prve razrede ključni predmeti biće aritmetika, čitanje i razumevanja teksta, a na svakih šest nedelja učitelji će zajedno sa decom i roditeljima (preko Skajpa) dogovarati ciljeve koje žele da postignu (i eventualno nove programe koje žele da otključaju). Roditelji koji ne budu mogli da priušte iPad za svoje dete dobiće odgovarajući model od fonda solidarnosti.
Inicijator ovog programa u Holandiji je poznati istraživač javnog mnjenja u Holandiji Moris de Hond, takođe i zaljubljenik u moderne tehnologije. „Danas smo svedoci revolucionarnih promena kod male dece. Nove generacije doživljavaju realan i virtuelan život kao jedinstveni entitet i mi to moramo na ispravno iskoristiti.“ U holandskom parlamentu projekat nije podržala samo PVV, populistička stranka desnog centra.