Googleov procenat od 20 odsto radnog vremena, koliko su zaposleni mogli da posvete radu na inovacijama, je prošlost. Uprkos tome što su zbog ove prakse nastali servisi poput AdSensea, Gmaila ili Google Talka zaposleni u ovoj kompaniji više nemaju vremena za rad na svojim inovacijama.
Naime, iako i dalje formalno smeju da petinu radnog vremena posvete inovacijama zaposleni u Googleu to ne čine jer su im za taj posao potrebna mnoga odobrenja od strane menadžmenta. Na to onda troše mnogo vremena, što im nikako nije u interesu kada se meri produktivnost na poslu. Kada se na to doda činjenica da menadžment sve ređe odobrava ovakve projekte, postaje jasno zašto Google gubi inovativni potencijal i prerasta u manje dinamičnu kompaniju.
Da podsetimo, pravilo od 20% vremena služilo je da se gotovo svi zaposleni Googlea podstaknu na kreativnost i inovativnost, ali sada se izgleda ide ka tome da svi rade svoj posao a samo određeni da se bave inovacijama. Biznis Insajder zaključuje da je Google jednostavno postao prevelika kompanija koja više sebi ne može da priušti nekonvencionalnost i demokratičnost.