Home VestiPolitika i društvo Fejsbuk je loš po vas!

Fejsbuk je loš po vas!

by bifadmin

Oni pojedinci koji su se do sada oduprli višegodišnjem trendu pristupanja najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu verovatno će se osetiti počastvovanim kada pročitaju nalaze najnovije studije psihologa sa Univerziteta u Mičigenu u SAD i Luvenu u Belgiji.

Facebook mental
Što više koristite Fejsbuk, to ste manje zadovoljni svojim životom, zaključak je studije dva tima istraživača iz Sjedinjenih Država i Belgije. Neka ranija istraživanja Fejsbuka zaključivala su da je njegova prekomerna upotreba povezana sa ljubomorom, društvenom tenzijom, izolacijom i depresijom, ali je mana ovih istraživanja bila to što su ona bila ograničena na veoma mali vremenski period, i samim tim bila nepouzdana. Ovaj put je, međutim, drugačije, dr Itan Kros i dr Filip Verdun su pratili promenu emocija kod 82 korisnika Fejsbuka volontera, tokom dve nedelje. Uslov je bio da ispitanici šalju raporte o svojim osećanjima i aktivnostima na društvenoj mreži kroz popunjene upitnike tekstualnim porukama, i tako pet puta dnevno.

Utvrđeno je da su oni učesnici koji su između dva popunjavanja upitnika duže vremena provodili na Fejsbuku imali lošije rezultate, u smislu da su bili manje zadovoljni sobom i svojim životom. Nasuprot tome, svi ispitanici su prijavljivali pozitivne promene u zavisnosti od količine direktnih društvenih kontakata u stvarnom svetu. U rezultatima istraživanja, pol ispitanika i broj njihovih Fejsbuk prijatelja nisu imali nikakvog uticaja, a dr Kros i Verdun napominju da upotreba Fejsbuka smanjuje samopouzdanje njegovih korisnika. Njihova studija ne traži uzrok za ovakav rezultat, ali jedna ranija, koju su sproveli Huboldtov univerzitet i Darmštatov Tehnički univerzitet u Nemačkoj na 584 korisnika Fejsbuka u njihovim dvadesetim godinama, zaključila je da je emocija koja preovladava među ispitanicima bila – zavist. Stalno međusobno poređenje – postovanih statusa, fotografija, ličnih dostignuća, u dobroj meri ulepšanih, zapravo doprinosi lošem raspoloženju i onoga koji postuje i onoga koji posmatra.

Izvor: The Economist

Pročitajte i ovo...