Home VestiEkonomija Ne pita se za cenu luksuzne robe

Ne pita se za cenu luksuzne robe

by bifadmin

Londonski Ekonomist navodi da su cene skoro sve „kolekcionarske“ luksuzne robe skočile u 2013. Primera radi, 50 najvrednijih marki luksuznih automobila postiglo je rast cena od 53% u poslednje dve godine.

cool_vintage_cars-1920x1200
Staro vino, umetnine, retke poštanske markice i kovanice, pa čak i stare gitare i violine – svi ovi predmeti dobili su na vrednosti u poslednje vreme, kao da nije kriza. Ekonomist je uporedio indikatore za svaku od ovih kategorija i napravi tzv. „indeks dragocenosti“, kako bi se napravio njihov udeo u potražnjih bogatih ljudi. Rezultati pokazuju da 36% zauzimaju vredne umetnine (slike, skulpture), 25% stari automobili (ne moraju da budu mnogo stari, među najtraženijim modelima je „vintidž“ model Ferarija iz sedamdesetih), 17% pripada numizmatici, 10% su stara vrhunska vina, a po 6% poštanske markice i gitare i violine. upoređivanje cena ovih predmeta na njihovim tržištima od 2003. godine pokazuje rast od 211% u poslednjoj deceniji, odnosno 54% u poslednje četriri godine.

Pročitajte i ovo...