Umesto da smeli komad o Ani Nikol Smit spasi Njujoršku operu on joj je pomogao da bankrotira. Naime, ova institucija je beležila sve manju posetu, samim tim i sve manji budžet, i zato se okrenula privlačenju nove publike pomoću opere o striptizeti koja se proslavila udajom za osamdesetogodišnjeg milijardera.
U početku je izgledalo da se ova ideja isplatila – rasprodato je mnogo nastupa kako u SAD, tako i na turnejama u inostranstvu. Kritičar Njujork Tajmsa Entoni Tomasini napisao je da je opera Ana Nikol “čudan i inspirativan rad… zanosan, nečuven, zabavan i na kraju krajeva – veoma potresan”.
Ali sve ovo nije bilo dovoljno da se spasi opera, koja je prošle nedelje podnela zahtev za bankrot. Naime, ispostavilo se da je opera o striptizeti najverovatnije uništila najbolju šansu da se spase ova institucija jer je oterala njenog najvećeg donatora Dejvida H. Koha.
Naime, Džej Hauard Maršal II, muž Ane Nikol Smit, imao je 16% udela u Koch Industries, velikom poslu porodice Koh. Njegov sin Džej Hauard Maršal III je pokušao da preuzme Koch Industries od Čarlsa i Dejvida Koha, doduše neuspešno, ali to je izazvalo brojne nesuglasice i između Mašalovih ali i među dve porodice.
Zato porodica Koh nije naklonjena Ani Nikol Smit, što je rezultovalo gašenjem “Narodne opere”, osnovane 1943. sa misijom da pruži Njujorčanima prvoklasnu opersku umetnost po dostupnim cenama.
Izvor: Biznis Insajder