Britanija polako usvaja jednu od poslednjih američkih inovacija za podsticanje potrošnje – Appleovu iBeacon ili slične tehnologije koje trgovinama omogućavaju da kupcima koji se šetaju između rafova šalju ciljane poruke.
Tako bi na primer potencijalnim kupcima koji gledaju njen izlog poslastičarnica mogla u tom trenutku da pošalje poruku o sniženju cene primamljivih kolača unutra. Način rada je jednostavan – ova tehnologija prati lokacije korisnika pametnih telefona i šalje im efektivne reklame u najboljem trenutku za podsticanje kupovine.
Ovo je inače prvi put da se pomenuta tehnologija koja je obilato korišćena za vreme poslednjeg Superboula sada komercijalno upotrebljava i van SAD. Tokom prvenstva u američkom fudbalu, iBeacons se pokazala kao veoma efikasna tehnologija za prodaju sportske opreme i hrane i pića pa je odlučeno da se ona instalira na još 20 stadiona do sledećeg Superboula.
To što preko Blutut tehnologije specijalni senzori prate kretanje potencijalnih kupaca za sada nije prouzrokovalo žalbe zbog kršenja privatnosti jer korisnici ove aplikacije moraju da daju pristanak na deljenje svojih informacija.
A korisnici to rade zato što na ovaj način dobijaju informacije o popustima i specijalnim ponudama donekle u personalizovanoj formi – npr kada su u pitanju njihovi omiljeni kolači ili neka vrsta peciva kojoj ne mogu da odole.
U Britaniji se ovaj sistem zove Weve i četiri petine njegovih korisnika je posle testiranja izjavilo da bi ga rado koristilo opet.
Izvor: Fajnenšl Tajms