Večeras će posetioci zemunskog Madlenijanuma uživati u audio vizuelnom koreografskom spektaklu u kome 8 muških igrača nastoji da ukroti svoju impulsivnu prirodu. Andonis Fonjadakis i njegova francusko-grčka plesna Kompanija učestvuje u neizmerno moćnom, a istovremeno nežnom rukopisu ovog atinskog koreografa, koji je inspiraciju potražio u načinu na koji japanska umetnost tretira vreme, bez pokušaja da ga reprodukuje. Zahvaljujući iskustvu dugogodišnje saradnje sa koreografom Saburom Tešigavarom, Fonjadakisov rad je utemeljen na tehnici, osećaju za trajanje i ideji osavremenjavanja japanske umetnosti, čiju čistoću i preciznost on zahteva od svojih igrača.
Delo je inspirisano klasičnim japanskim umetničkim formama: kabuki pozorištem i haiku poezijom. Radnja podseća na klasične igre iz kabuki tradicije, kao i na brojne haiku poetske forme koje koriste opise prirode kao retorički uređaj za snimanje ljudskih emocija. Projekat se ne temelji na ponovnom stvaranju tradicionalnih klišea, već ima za cilj da uhvati smisao vremena, prefinjenost, snagu i stilsku gustinu ove umetnosti. “Wisteria Maiden” pokušava da stvori originalnu, savremenu fikciju, koja redefiniše mešavinu različitih kulturnih uticaja u savremenoj igri. Trodelna dinamika haiku poezije otkriva najmanje uočljive, pažljivo sakrivene pokrete duše i prevodi složene fraze u pokret. Suočena sa jezikom tela, poezija je uvek više sugestija nego izvesnost, a još je manje pogled na svet. Ona je svet u svojoj najzagonetnijoj i neosetljivoj dimenziji. Muški glumci koji igraju ženske uloge u kabuki teatru, takođe su inspiracija za ovaj komad. Onagate su otelotvorenje prirodnog, filozofskog i estetskog rafirmana, kroz zapanjujući spektar vekovima starih praksi.
Vaši svesni napori da budete prijatni čine vas neprijatnim. I što više sebe uveravate, dok se krećete na sceni, da je ovo zaista odlučujuc?e vreme i mesto da igrate ženu, sve muževnije zapravo izgledate …To je razlog zašto niko nikada ne može biti nazvan dobrim Onagatom, osim ako ne živi kao žena i u svom privatnom životu… U silnom nastojanju da predstaviš ženu, iako si muškarac, jeste prva prepreka: moraš se posvetiti vežbanju volje i moraš živeti kao žena. Onagata ne može napredovati ukoliko teži da kreira još jedno telo na sceni pored svog sopstvenog. Ono što je potrebno jeste proces oduzimanja: čovek mora biti uklonjen, zajedno sa snagom i energijom koja je po prirodi njegova. Želeti da prikažeš ženu, znači postati svestan razlike, odnosno postati svestan muškog tela, tako da ga možeš savladati u potpunosti, i zatim negovati svoju nežnost. Tokom procesa, još jedna gramatika pokreta će biti otkrivena, ženski privid pomeren daleko od ideja o ženstvenosti…
Kabuki glumac Yoshizawa Ayame (1673-1729), u slavu Onagate, pozorišne forme u kojoj glumci igraju ženske likove
Andonis Fonjadakis je odrastao u Jerapetri, na Kritu. Svoje igračko obrazovanje stekao je u Školi Niki Papadaki u rodnom gradu, i kasnije u Državnoj baletskoj školi u Atini. Na kraju školovanja, dobio je stipendiju Fondacije Marije Kalas, i nastavio svoje usavršavanje u Bežarovoj školi u Lozani. Kao igrač, bio je angažovan u Baletu Morisa Bežara, Baletu Opere u Lionu, kompaniji Sabura Tešigavare, i svojoj kompaniji Apotosoma. Tokom plesne karijere, imao je priliku da se sretne sa koreografima poput Magi Maren, Jiržija Kilijana, Vilijama Forsajta, Nača Duata, Matsa Eka, Morisa Bežara, Ohada Naharina, Frederika Flamana, Bila T Džonsa, Tera Sarinena, Sabura Tešigavare… Nakon nekoliko postavki za Bežar Balet i Balet u Lionu, 2003. godine u Lionu osniva svoju kompaniju Apotosoma, čije je naslove ubrzo videla publika Kuće igre i Bijenala igre u Lionu, Džojs teatra u Njujorku, londonskog teatra The Place, Festivala igre u Kalamati i Atinskog Festivala.
Kao slobodni umetnik i koreograf, sarađivao je sa Baletom Ženeve, Baletom Liona, Nacionalnom plesnom kompanijom Velsa, kompanijom Sociedade Masculina, Plesnom kompanijom Helsinkija, Nacionalnim baletom Grčke, Nacionalnim teatrom Severne Grčke, Kompanijom Benžamina Mijepjea, Vašington baletom, Bežar Baletom, Mladim baletom Ženeve, Helenskom plesnom kompanijom, Baletom iz Firence, kompanijom Ceder Lake, Baletom Sao Paola, kompanijom Dansgroup Amsterdam… Godine 2012., dobio je italijansku nagradu Danza e Danza za najboljeg koreografa, i to za postavku „Svadba“ u izvođenju trupe Maggio Danza. Od 2003. godine, sa svojom lionskom kompanijom Apotosoma, niže uspehe na gostovanjima u Francuskoj, Grčkoj, Italiji, Finskoj, Luksemburgu, Velikoj Britaniji, Sjedinjenim Državama.
Andonis Foniadakis zadužen je za umetničku direkciju i koreografiju, dok je dramaturgiju potpisala Nasja Fortuni. Svetlo je dizajnirao Sakis Birbilis a kostime Tasos Sofroniju scenografiju Eva Manidaki postavila je scenografiju, dok je dizajn zvuka Žilijen Taride.
Ovo je svetska premijera komada Wisteria Maiden.
igraju: Nican Avraham Margaliot, David Di Pretoro, Igal Žerom Cur, David Esing, Georgios Kocifakis, Pjer Magendi, Armando Disanto i Žoan Verkutere