Na Zapadu se već neko vreme govori o novom Zlatnom dobu televizije, ovaj put u kvalitativnom smislu. Ponuda filmova i serija vodećih kablovskih kanala nudi sadržaj često kvalitetniji od aktuelne holivudske ponude, a takav pristup donosi, osim prestiža, i željeni profit.
Morgan Stanley je ranije ove godine sproveo istraživanje o najboljoj originalnoj ponudi među američkim kablovskim kanalima koji se plaćaju i onlajn striming servisima. Iako nije na prvom mestu po penetraciji u američkim domovima (oko 30 miliona godišnjih pretplatnika), kanal HBO je odneo ubedljivu pobedu sa 37%. Na drugom mestu je Netflix, koji je svoju ponudu TV sadržaja pre godinu i po dana otpočeo sa serijama House of Cards i Orange is the New Black (18% podrške, sa oko 32 miliona korisnika).
Izgleda da se veteran u ovom poslu, HBO, dobro nosi sa sve većom onlajn konkurencijom, ali pitanje je dokle će, s obzirom na drugačije mdoele preuzimanja koje nude Netflix i Amazon. Sinoć je bila četvrta sezona planetarnog televizijskog fenomena Igre prestola, a uskoro kreće i nova humoristička serija o Silikonskoj Dolini. S druge strane, novi igrači, ponajviše Netflix i Amazon nude sve kvalitetniji sadržaj za nešto manje para. Upkos tome, HBO je u 2013. ostvario rast zarade od 4% na 4,9 milijardi dolara nasuprot Netliksove 4,375 milijarde. Međutim, ovi rezultati samo pokazuju da se isplati ulagati u kvalitetan program (oslobođen reklama).