Home VestiEkonomija Kineski Huawei pokušava da popravi svoj imidž ‘misteriozne’ kompanije u Evropi

Kineski Huawei pokušava da popravi svoj imidž ‘misteriozne’ kompanije u Evropi

by bifadmin

Kako bi ojačao brend, Huawei ove godine namerava da u marketing uloži 300 miliona dolara, a osnivač ove kineske kompanije, Ren Žengfej (Ren Zhengfei) je u Londonu održao brifing za zapadne novinare i predstavio plan širenja u Evropi.

huawei 01

Kako prenosi Wall Street Journal, Huawei će uložiti novac u evropski odsek istraživanja i razvoja, a planiraju se i nova ulaganja i zapošljavanja. „Huawei želi da na evropskom tržištu promeni percepciju svoje kompanije kao misteriozne“, istakao je Žengfej. Isto tako, novim programom podsticaja za ključne zaposlene koji nisu kineskog porekla pokušaće da u kompaniji zadrži talente, ali i privuče nove. Slični planovi širenja postoje i za američko tržište, „gde je pozicija još složenija“.

Ren Žengfej smatra da je potrebno 10 do 20 godina da kompanija povrati svoju reputaciju na tom tržištu, poljuljanu optužbama SAD da je Huawei „špijunska filijala kineskih vlasti“. Niz ozbiljnih zamerki, između ostalog i ranija saradnja s Iranom, onemogućilo je neke akvizicije Huaweija, pa tako i plan da kupe američku informatičku kompaniju 3com.

Razloga za netrpeljivost je nekoliko, a jedan od njih je činjenica da je Žengfej u svojoj prethodnoj karijeri, do odlaska u penziju, bio major u kineskoj vojsci. A onda, kada je osnovao Huawei kao predstavnik privatnih preduzetnika, izabran je za člana kineskog kongresa. Zbog njegovih tesnih veza s vojskom Huawei nije dobrodošao u još nekim zemljama s kojima Kina ima loše odnose, recimo u Indiji.

Žengfej je na brifingu pohvalio američku kreativnost ali i toleranciju, primetivši da Kinezi imaju neka ograničenja povezana s viševekovnom zatvorenošću svoje zemlje. „Da je Stiv Džobs kojim slučajem rođen u Kini, bilo bi mu jako teško da uspe jer ima previše karakteristika koje ga razlikuju od ostalih“, priznao je. Kako je već ranije objavljeno, Huawei će ove godine, zbog poboljšane prodaje i jačanja brenda, u marketing uložiti 300 miliona dolara, od čega 40 odsto na matičnom kineskom tržištu. Do kraja 2014. nameravaju da isporuče 80 miliona pametnih telefona, što je 54 odsto više nego prošle godine, kada su takođe rasli za 62,5 odsto. Najtraženiji model, Honor 3C, otkako je pušten u prodaju krajem prošle godine, do sada je prodat u osam miliona primeraka.

Pročitajte i ovo...