Home VestiEkonomija Sony u gubitku od 1,3 mlrd. dolara, prodaja televizora i dalje u padu

Sony u gubitku od 1,3 mlrd. dolara, prodaja televizora i dalje u padu

by bifadmin

Za japanski Sony ova godina je loše započela, a oporavak u prodaji nekad čuvenih Sonijevih televizora japanski analitičari smatraju ključnim za povratak kompanije. Oni kažu i da je potrošačka elektronika suvišna za Sony.

JAPAN-ECONOMY-COMPANY-EARNINGS-SONY

Proizvođač potrošačke elektronike objavio je krajem prošle sedmice gubitak za poslednjih 12 meseci od 1,3 milijarde dolara, što je više od ranijih očekivanja. Uz to, kompanija je iskazala operativni rezultat od svega 254 miliona dolara, što je tek trećina prognoziranog u februaru. Ostvareni rezultat predstavlja novo breme na leđima glavnog izvršnog direktora Kazua Hiraija, koji pokušava da vrati stari sjaj japanskoj tehnološkoj ikoni. Međutim, iako s konzolom Playstation 4 kompanija ostvaruje odlične prodajne rezultate, prodaja televizora, kamera i prenosnih računara i dalje je u padu.

A upravo oporavak u prodaji nekad čuvenih Sonijevih televizora japanski analitičari smatraju ključnim za povratak kompanije. „Sony ne može da uđe u fazu rasta i teško se oporavlja. Dokle god ne objave rast prodaje u poslovanju s televizorima, Sony niko neće uzimati za ozbiljno“, kaže za Bloomberg Macušige Akino, fond menadžer u Ichiyoshi Investment Management. S druge strane, deo tamošnjih analitičara smatra kako kompanija mora da se okrene novim poslovnim prilikama, a da je potrošačka elektronika samo sputava na tom putu. „Bez prodaje delova poslovanja s lošim rezultatima, Sony će i dalje praviti iste greške“, smatra Makoto Kikuči, predsednik Uprave Myojo Asset Management.

„Kompanija mora da ostavi proizvodni tip poslovanja. Već je napustila proizvodnju računara. Ostaju televizori“, ističe Kikuči. Kako sada stvari stoje, prvi čovek Sonija ipak deli ovo drugo mišljenje. Naime, upravo će proizvodnja televizora i prenosnih računara doživeti najveće promene u vrlo skoro vreme. Hirai je još u februaru najavio prodaju proizvodnje portabl kompjutera pod brendom Vaio, a proizvodnja televizora biće izdvojena u posebnu kompaniju. Transakcija prodaje i proizvodnje laptopova iz grupe kompanija Japan Industrial Partners, kojoj pripada i Sony, trebalo bi da bude dovršena početkom jula. Kada je 2012. preuzeo kormilo, Hirai je najavio da će stubovi njegove strategije povratka kompanije biti mobilni telefoni, igre i muzika. Osim toga, u februaru ove godine nije odbacio ni mogućnost potpune prodaje dela kompanije koji se bavi proizvodnjom televizora. Međutim, Kazuo Hirai je na mukama, jer mu ulagači – ne veruju.

Takođe, ulagači na japanskom tržištu kapitala ni dosad nisu preterano verovali u mogućnost da će glavni izvršni direktor Sonija Kazuo Hirai suštinski reformisati poslovanje kompanije – barem ako je suditi po kretanju cene deonica. Otkad je preuzeo dužnost pre više od dve godine, deonica Sonija na Tokijskoj berzi porasla je 30 odsto, mnogo slabije od 65-postotnog rasta Nikkei indeksa. Međutim, tokom ove godine, Sonijeve vrednosne hartije oslabile su tek jedan odsto – daleko manje od pada Nikkeia koji je bio 11 odsto. Pre objave rezultata u četvrtak 1. maja, deonica je porasla za jedan odsto, na 1810 jena (17,7 dolara).

Pročitajte i ovo...