Planirane mere uključuju izgradnju železnica, puteva i aerodroma kao i transportnog sistema preko reke Jangcekjang koja povezuje slabije razvijene provincije Kine sa onim razvijenijim poput Šangaja. Prema zvaničnim podacima 11 provincija i opština koje se nalaze u okolini reke odgovorno je za čak 41% ukupnog bruto domaćeg proizvoda Kine.
Centralna banka Kine smatra da će ovo ohrabriti banke da odobravaju pozajmice izvoznicima kako bi povećali izvoz. Iz Banke su ranije ove nedelje izjavili da će takođe smanjiti novčani iznos koje su banke u obavezi da drže u rezervi, kako bi po potrebi davali pozajmice projektima planiranim za poljoprivredni sektor kao i manjim kompanijama. U aprilu vlada Narodne Republike Kine izjavila je da će ubrzati izgradnju nove železnice investiranjem 150 milijardi kineskih jena (24,6 milijardi dolara).
Ekonomija ove zemlje koja se smatra drugom najnaprednijom i najvećom na svetu zabeležila je pad sa 7,7% koji je beležila u poslednjem kvartalu prethodne godine, na 7,4% u periodu od januara do marta ove godine. Nakon snažne ekspanzije usledio je pad stope rasta zbog usporavanja u potražnji i izvozu sa kineskih ključnih tržišta.
Kako bi održala visoku stopu rasta i oporavila ekonomiju Kina se okrenula povećanju domaće potrošnje, što bi po mišljenu nekih stručnjaka mogao biti loš potez s obzirom da bi mogao znatno da uspori dalji rast.
Izvor: BBC
Priredila Katarina Marinković