Postavljanje fotografije haljine omiljenog dizajnera na „Instagramu“, tvit ili status o ljubaznom osoblju u trgovinskom centru, deljenje zanimljivog videa na „YouTube“-u… Svaki korisnik društvenih mreža i blogova u Srbiji je bar jednom podelio mišljenje o nekom brendu koji voli, a od 1. septembra na tome može i da zaradi.
To im omogućava platforma „Bee Shaper“, interni alat agencije PRpepper, koji je nedavno postao komercijalni proizvod. Kako kaže Dragana Đermanović, partnerka i direktora kompanije PRpepper i osnivač startapa „Bee Shaper“, tim agencije je poptuno svestan da su im za promociju različitih aktivnosti za različite klijente „zapravo potrebni ljudi“.
Reč je o platformi na koju se prijavljuju korisnici društvenih mreža koje žele da učestvuju u kampanji, ali i kompanije, nevladine organizacija i pojedinci koji žele da nešto promovišu.
„To je prirodan ekosistem. Korisnik konzumira ili voli određeni brend koji i inače izdvaja novac za promociju. Najjprirodnije je da ta sredstva usmeri na nekog ko će stvarno da kaže šta misli o njemu. Tako korisnici postaju ambasadori brenda“ objašnjava Đermanović.
Zadatak „Bee Shapera“ je da korisnicima (šejperima – shaperima) dodeli kampanju u okviru koje će promovisati brend u skladu sa svojim vrednostima i uobičajenim aktivnostima na internetu.
„To radimo kroz veoma kompleksan sistem evaluacije afiniteta na osnovu kojih precizno znamo koja je kampanja namenjena kom korisniku. Neprirodno bi bilo ako neko ko zagovara nutricionistički način života, promoviše na primer čips. Moramo da izaberemo pravog korisnika da bismo zaštiti brend, naš servis, a još više samog korisnika, kako ne bi sačuvao kredibilitet u svojoj internet zajednici. Platforma garantuje kredibilitet šejpera, jer oni prolaze veoma detaljan sistem provere“, dodaje ona.
Dragana Đermanović tvrdi da „Bee Shaper“ prihvata samo „kampanje vredne deljenja“, a jedno od važnih pravila ovog startapa je da korisnici daju objektivan komentar, a ne nužno pozitivan status. Prema njenim rečima, vizija „Bee Shaper“-a je da legalizuje „odomaćeni zanat tajnog zagovaranja na internetu“.
„Ta praksa je toliko odomaćena da je gotovo svaki moj poznanik sa interneta dobio novac da napiše nešto o nekoj kompaniji, a da njegova onlajn zajednica to nije znala. To nije fer ni transparento, a na internetu sve mora da bude fer i transparentno. U slučaju „Bee Shapera“, prijatelji će znati da su ti statusi plaćeni i to je fer odnos do zajednice“, tvrdi Đermanović.
Ko su šejperi?
„Bee Shaper“ je namenjen marketinškim stučnjacima, PR agencijama, NGO i pojedincima, ali zapravo ne postoji ciljna grupa koja ne može da nađe odgovore na svoje promotivne potrebe. Iako su na platformi registrovani i uticanji korisnici društvenih medija, „BeeShaper“ nije usmeren prvenstveno na takozvane uticajne korisnike, već je usmeren na idealne predstavnike – šejpere. Oni su nova grupa Internet korisnika. Oni su iskreno vezani za proizvod ili kompaniju, promovisali bi ih bez podsticaja.
„Nije od značaja da li oni imaju 300 ili 500 pratilaca, već je važno da su oni brend ambasadori i da u svom malom krugu mogu da naprave efekat za brend. To su muškarci i žene od Subotice do Novog Pazara koji koriste i LinkedIn, Instagram, blog, YouTube, Pinterest ili samo Facebook i Twitter. Imali smo šejperku sa 500 prijatelja koja je imala više promotivnih akcija od korisnika koji ima 3.000 prijatelja. Dakle, konačno je kvalitet doneo kvantitet“, smatra Đermanović.
„Bee Shaper“ je koristio ovaj alat za sopstvenu kampanju i tada je korisnik Đorđe zaradio 137 USD.
Dešavalo se da ljudi u jednom danu zarade 50, 70 i 100 USD, ali to zapravo nije zarađeno u jednom danu. Naime, oni su samo monetizovali svoj prethodni trud i reputaciju koju su gradili godinama.
Izvor: eKapija