Poslovanje Generali Grupe u deset zemalja regiona centralne i istočne Evrope razvijalo se veoma uspešno u 2014. godini. Sa 3,4 milijarde evra bruto premije (GWP), kompanije iz centralne i istočne Evrope doprinele su sa 5% ukupnom rezultatu Grupe, a sa 399 miliona evra operativnog rezultata, njihovo učešće u ukupnom rezultatu Grupe iznosi 9%. Poslovanje u Srbiji i Crnoj Gori poraslo je za 18,3% na 138 miliona evra, čime je povećana i liderska pozicija kompanije u Srbiji na tržištu životnog osiguranja, sa 29,7% tržišnog učešća.
Posebno kada je reč o neživotnim osiguranjima, kompanije Grupe iz centralne i istočne Evrope još jednom su poboljšale svoj učinak. Bruto premije su porasle za 1,3% na 1.9 milijardi evra, zahvaljujući i osiguranju motornih vozila (+2,6%) – posebno obaveznog osiguranja od autoodgovornosti (MTPL) sa rastom od 6,6% – i ostalim neživotnim osiguranjima koja se ne odnose na osiguranje vozila (+0,2%). Takođe su značajno porasli i osiguranje od nezgode i zdravstveno osiguranje (+3,6%).
Zemlje centralne i istočne Evrope su još jednom ostvarile izvanredan učinak sa kombinovanim raciom od 87,7% (-1,1 p.p. u odnosu na prošlu godinu) i najbolje su u celoj Grupi.
Sa bruto premijom životnog osiguranja od 1.5 milijardi evra, region centralne i istočne Evrope je ostao stabilan u uobičajenim parametrima poslovanja, ali je neznatno opao (-1,5%) kada se uzme u obzir jedinstveni, jednokratni uticaj u Poljskoj.
Gotovo 90% poslovanja Grupe u regionu centralne i istočne Evrope se ostvaruje na pet tržišta – Republika Češka, Poljska, Mađarska, Slovačka i Srbija/Crna Gora – dok Rumunija, Slovenija, Bugarska i Hrvatksa doprinose sa oko 10% ukupnoj bruto premiji.
Češka Republika je najznačajnije tržište Grupe u regionu centralne i istočne Evrope sa bruto premijom od 1,8 milijardi evra (-3,0%). Grupa je lider na tržištu u ovoj zemlji sa tržišnim udelom od 31,4%.
U Poljskoj je bruto premija porasla za 1,9% na 540 miliona evra uglavnom zahvaljujući snažnom učinku kompanije Proama na tržištu osiguranja motornih vozila. Udeo Poljske u portfoliju Grupe zemalja centralne i istočne Evrope iznosi 16%.
U Mađarskoj Grupa je ostala na svojom uspešnom putu rasta sa GWP od 393 miliona evra (+4,2%). Gotovo 12% poslovanja Grupe u zemljama centralne i istočne Evrope potiče iz ove zemlje.
Poslovanje Generalija u Slovačkoj je bilo stabilno sa 174 miliona evra premije, dok je poslovanje u Srbiji i Crnoj Gori poraslo za 18,3% na 138 miliona evra, čime je povećana i liderska pozicija kompanije u Srbiji na tržištu životnog osiguranja, sa 29,7% tržišnog učešća.
Više od 12.800 zaposlenih vodi računa o oko 16 miliona klijenata koji su osigurani od strane kompanija Generali grupe u regionu centralne i istočne Evrope.