Sredinom aprila 1985. Toshiba je lansirala prvi laptop na svetu za masovno tržište – model T1100 koji je prenosivim PC računarima prokrčio put do mesta u „dvorani slavnih“ potrošačkih uređaja koji se danas nalaze u gotovo svakom domu.
Lansiranjem laptopa T1100 na evropskom tržištu, kompanija Toshiba je u aprilu 1985. nagovestila procvat prenosivih PC tehnologija za široku upotrebu.
Osamdesetih godina prošlog veka PC računari su bili stoni uređaji, koji su korisnike „vezivali” za radni sto, kancelariju. Te 85-te, godinu dana posle olimpijada u Sarajevu i Los Anđelesu, godinu pre katastrofe u Černobilju, evropski automobil godine bio je Opelov Kadet, popularna „Suza“. Ta godina se pamti i po kultnom Zemekisovom ostvarenju „Povratak u budućnost“!
Umesto povratka, Toshiba se opredelila za iskorak u budućnost. Lansirala je prvi laptop na svetu na širokom, potrošačkom tržištu.
Šta je sve mogao T1100? Iz današnje perspektive – skromno. Ali, ne zaboravimo, bila je to 1985-ta, i performanse T1100 sa Intel 80C88 procesorom na 4,77 MHz i 256KB RAM memorije, flopi disk drajvom koji je sa 3,5-inčnih disketa učitavao i sam operativni sistem DOS 2.11 u memoriju – nisu bile nimalo naivne.
Po preformansama neuporediv, ali po nečemu vredan koliko i danas – T1100 je nudio tanak i kvalitetan monohromatski LC ekran, uz novorazvijen softver za kontrolu potrošnje struje olovna baterija mogla je da traje skoro osam sati i, konačno – sa svim tim karakteristikama, T1100 je težio samo 4,1 kg, koliko i danas teže robusniji laptopovi.
Bila su tu i pojedina rešenja kojima se industrija vratila nekih 25 godina kasnije, sve u svrhu ekstremne mobilnosti. Jer, i savremeni ultramobilni uređaji kao što su netbukovi ili tableti takođe nemaju klasičan čvrsti disk za skladištenje podataka. U tom smislu, industrija je napravila povratak u budućnost koju je Toshiba započela pre pune tri decenije.
Toshiba traži prvi laptop u Srbiji
Kompanija Toshiba ubrzo pokreće akciju na društvenim mrežama sa ponudom novog laptopa u zamenu za T1100. Iako je u prvih godinu dana prodato 10.000 ovih modela u Evropi, a cena je bila u rangu današnjih 4.000 $, „jugovići“ su verno pratili svetske tehnološke trendove te su očekivanja da će se neki vlasnik javiti u domenu realnih.