Prema istraživanju koje je sprovedeno kroz ankete finansijskog portala Kamatica u kojoj je učestvovalo 3.500 posetilaca o uslugama online bankarstva u Srbiji, rezultati ankete pokazuju da online usluge najviše koristimo kod plaćanja računa (49%), a razlog koji su najviše navodili je ušteda vremena, dok uslugu za otvaranje računa koristi manji broj ispitanika (17%) .
Rezultati ankete pokazuju da je 70% ispitanika spremno da se upusti u online sistem i preko aplikacije podnese zahtev za kredit, ali je samo 9% to i učinilo, što je za 36% više nego prethodne godine. Razlog zbog kog nisu podneli zahtev putem interneta ili mobilne aplikacije ispitanici navode kao strah od zloupotrebe ličnih podataka prilikom podnošenja zahteva (18%), banka čiji su klijent nema mogućnost podnošenja zahteva za kredit putem upit forme (20%), ali definitivno najveći procenat (29%) je onih koji ne razumeju proceduru i podnošenje zahteva smatraju ugovorenom obavezom, a ne samo upitom ka banci.
Online bankarstvo treba da obezbedi komfor klijentima i uštedi vreme, energiju i novac u obavljanju svakodnevnih bankarskih poslova, iako smo dosta daleko od digitalizacije bankarskog sistema u većini, kod nas je jedino zaživela mogućnost plaćanja računa online, a to je ujedno i najpopularnija usluga koju koristi skoro polovina ispitanika.
Postoji velika želja da se pređe na online sistem. Banke su počele da nude razne olakšice za one koji koriste moderno bankarstvo, pored manjih provizija kod plaćanja računa, kamate na kredite za koje se zahtev podnese online idu i do 5 % niže od klasične ponude koju možete dobiti u filijali. Banke ulažu napore kako bi ova bankarska usluga zaživela, ali i pored toga veliki problem definitivno predstavlja neinformisanost građana kao i nejasni zahtevi i procedure banaka.
Neinformisanost i strah od zloupotrebe podataka u velikoj meri koče bankarski sistem, osim otvaranja računa i plaćanja, ipak ne koristimo sve mogućnosti koji ovaj vid bankarstva pruža.
Izvor: Kamatica