Broj korisnika dodataka za blokiranje reklama u SAD-u porašće na 69,8 miliona tokom ove godine, što je 34,4% više nego prošle godine, govore izveštaji kompanije „eMarketer“.
To znači da će 26,3% korisnika interneta u SAD-u preduzeti korake za aktivno blokiranje reklama. Za sledeću godinu predviđa se da će ta brojka porasti za još 24%, na 86,6 miliona, prenose „IT vesti“.
Blokiranje oglasa nanosi štetu celom ekosistemu koji se temelji na oglašavanju, pogađajući najviše izdavače, ali isto tako i agencije i ostale čije poslovanje zavisi od prihoda od oglašavanja. Kao najbolji način za borbu protiv ovog trenda u „eMarketer“-u navode isporuku privlačnijih oglasa koji korisnici neće želeti blokiraju.
Trenutno se više oglasa blokira na klasičnim računarima nego na mobilnim uređajima, ali kao glavni razlog navodi se što su dodaci za blokiranje oglasa na klasičnim računarima efikasniji nego na mobilnim uređajima.
Kako će se tehnologija za blokiranje oglasa poboljšavati na mobilnim uređajima, porašće i njihovo korišćenje, pa se predviđa da će ove godine njihov rast biti 62,3%, naspram 30,3% prošle godine.
Izvor: eKapija, Dnevnik