Henkel je postavio ambiciozne planove za 2020. godinu i nakon toga: ostvarivanje profitabilnog rasta i atraktivne zarade, sa većim fokusom na kupce, inovativnost, agilnost i potpunu digitalizaciju. Najavljene su i strateške akvizicije.
Kompanija Henkel predstavila je svoje nove strateške prioritete i finansijske ambicije – „Henkel 2020“, koji će oblikovati poslovanje Henkela do 2020. godine i kasnije. Kompanija će nastojati da ostvari kontinuirani profitabilan rast koncentrišući se na četiri strateška prioriteta: podsticanje rasta, ubrzavanje digitalizacije, povećavanje agilnosti i finansiranje rasta.
„Izgradićemo našu budućnost na čvrstoj osnovi, koja će nam omogućiti da do 2020. godine i nakon toga, ostvarimo ambicije kompanije Henkel, odnosno da stvorimo profitabilniji rast i postanemo više okrenuti kupcima, inovativniji, agilniji i potpuno digitalizovani u našim unutrašnjim procesima i aktivnostima direktnog poslovanja sa kupcima. Cilj nam je da promovišemo održivost u svim našim poslovnim aktivnostima, potvrđujući svoju vodeću poziciju,“ rekao je Hans Van Bajlen, generalni direktor kompanije Henkel.
Tokom naredne četiri godine, kompanija Henkel će težiti ostvarivanju prosečnog organskog rasta prodaje između 2 i 4 odsto sa još većim doprinosom tržišta u razvoju. Za korigovani prinos po prioritetnoj akciji, Henkel računa na ukupnu godišnju stopu rasta od 7 do 9 odsto. Ova ambicija za prinos po akciji podrazumeva uticaj razvoja kursa i isključuje velike akvizicije, kao i otkup akcija. Pri tom, Henkel računa i na kontinuirana poboljšanja korigovane EBIT marže i povećanje iznosa raspoložive gotovine.
Strateški prioriteti
Podsticanje rasta na razvijenim tržištima, kao i tržištima u razvoju biće ključni strateški prioritet za Henkel. Kompanija će nastojati da stvori vrhunski odnos prema kupcima i potrošačima, kao i da još više ojača svoje vodeće brendove i tehnologije. Rast će se takođe zasnivati na kontinuiranom unapređenju Henkelove sposobnosti da razvija izuzetne inovacije i usluge u cilju isticanja na izuzetno konkurentnim tržištima i promeni pristupa od „okrenutnosti ka proizvodima“ do „okrenutosti ka rešenjima“. Strateški fokus za pokretanje rasta biće u korišćenju novih potencijalnih izvora rasta, poput ulaska na nova tržišta kako bi popunio praznine na razvijenim tržištima i tržištima u razvoju. Henkel će uvećati svoja ulaganja i povećati kapitalne troškove sa oko 2 milijarde evra u periodu od 2013. do 2016. godine, na iznos do 3 milijarde evra u periodu od 2017. do 2020. godine.
Ubrzavanje digitalizacije će pomoći kompaniji Henkel da uspešno razvija svoj posao, ojačava veze sa klijentima i potrošačima, optimizuje svoje procese i transformiše celu kompaniju. Kroz digitalno poslovanje, Henkel namerava da poveća svoju ponudu povezivanjem e-trgovine sa tradicionalnom maloprodajom, da razvije i uvede nove digitalne platforme i značajno proširi upotrebu digitalnih medija. Henkel će takođe iskoristiti prednosti industrije 4.0 kako bi poboljšao planiranje, nabavku materijala, proizvodnju i isporuku svojih proizvoda i rešenja.
U cilju uspešne digitalizacije Henkel će proširiti svoje programe obuka zaposlenih i transformisati organizaciju, a biće osnovano i novo radno mesto Direktora digitalnih operacija odgovornog za unakrsno poslovanje sektora.
Povećanje agilnosti će biti ključni faktor uspeha za kompaniju Henkel u veoma nestabilnom i dinamičnom poslovnom okruženju. To podrazumeva energične i osnažene timove, najkraće vreme od osmišljavanja do plasiranja proizvoda kroz bolje predviđanje potreba potrošača i klijenata, kao i pametne i pojednostavljene procese rada.
Kako bi finansirao rast, Henkel će uvesti nove pristupe u cilju optimizacije podele resursa, fokusiraće se na upravljanje neto prihodima, povećaće efikasnost svojih struktura i nastaviće da širi svoju organizaciju globalnog lanca snabdevanja. Zajedno, ove inicijative će doprineti daljem poboljšanju profitabilnosti i omogućiti kompaniji Henkel da finansira svoje ambicije rasta do 2020. godine i nadalje.
Stvaranje održive vrednosti
Henkel je postavio jasne ciljeve za povećanje efikasnosti svojih resursa poput stvaranja veće vrednosti sa manje resursa. Definisane su ambiciozne smernice u održivosti, što će rezultirati sveukupnim poboljšanjem efikasnosti od 75 odsto do 2020. godine, u odnosu 2010. godinu. Angažovanjem svih zaposlenih u kompaniji Henkel na globalnom nivou da budu ambasadori održivosti u odnosu sa klijentima i potrošačima, poslovni partneri i društvo će biti pokretači liderstva održivosti kompanije Henkel.