Članice Udruženja pivara Srbije su u 2014. godini kroz akcize, poreze, socijalna davanja i doprinose, u budžet Vlade Republike Srbije uplatile 235 miliona evra što čini 3,3 odsto ukupnih budžetskih prihoda. Drugim rečima, tokom te godine, na svaki litar prodatog piva, 30 centi je odlazilo u u budžet kroz akcize i PDV, pokazuju rezultati studije koje je uradila revizorska kuća EY pod nazivom „Ekonomski uticaj pivarske industrije u Srbiji“.
„Pivarska industrija posluje pre svega odgovorno prema okruženju i državi. Održivost za nas nije samo u ciframa, već među našim ključnim poslovnim prioritetima što se ogleda u širokoj mreži inicijativa vezanih za odgovornu konzumaciju piva i vožnju, kulturne i edukativne aktivnosti. Proizvođači piva – članovi udruženja, imaju snažnu samoregulativu, stroge propise i pravila, čak i više od onoga što je propisano zakonom“, istakao je Alexandros Danilidis, Predsednik skupštine Udruženja pivara Srbije.
Ukupnu zaposlenost povezanu sa proizvodnjom u pivarskoj industriji čini 17.219 radnih mesta u 2014, a u lancu proizvodnje i distribucije svaki zaposleni kreira devet novih radnih mesta. Pivarska industrija svojim zaposlenima isplaćuje 21 miliona evra bruto zarada. Pomenute godine, izdvojeno je 129 miliona evra samo za lokalne nabavke, što čini 92 odsto ukupnih sirovina neophodnih za proizvodnju. U periodu izmedju 2008. i 2014. članice Udruženja pivara investirale 236 miliona evra, od čega 177 u proizvodnju. I pored dobrih rezultata, industrija se susreće sa veoma negativnim trendom u poslednjih osam godina
„Za pozitivan rast u godinama koje dolaze, našoj industriji je potrebna, pre svega, predvidivost i održivost, odnosno stabilizacija akciza i dijalog o podsticajima za našu industriju, kao i drugim ekonomskim instrumentima“, dodala je Rebeka Božović, Izvršni menadžer Udruženja pivara Srbije.
U trenutnim okolnostima, zajednički napor privrede i države koji bi rezultirao povećanjem proizvodnje u pivarskoj industriji za 8%, prema rečima predstavnika Udruženja pivara Srbije, odrazio bi se kroz pozitivan efekat na sve segmente lokalnih dobavljača pivarske industrije u iznosu od 25 miliona evra novokreirane vrednosti godišnje, zatim od 15 miliona evra dodatnih poreskih davanja državi i novokreiranih radnih mesta u srednjem roku. Udruženje pivara Srbije veruje, između ostalog, i da bi na taj način pomoglo kreiranju okruženja koje će privući nove investitore dobrom praksom i rezultatima, a pre svega potencijalom koje naše tržište ima.
Udruženje pivara Srbije posluje sa šest članica: Apatinska pivara – članica Molson Coors grupe, Beogradska industrija piva BIP, Valjevska pivara, Karlsberg Srbija, Maltinex sladara, Hajneken Srbija, koje čine preko 90 odsto tržišta. Od 2003. godine do danas napravljene su značajne investicije u pivarskoj industriji, kroz ulaganja u kapacitete koji postoje skoro tri veka. Udruženje pivara Srbije promoviše odgovornu konzumaciju piva. Proizvodjači piva – članovi udruženja, imaju snažnu samoregulativu, stroge propise i pravila, čak i više od onoga što je propisano Zakonom. Ova pravila čine Kodeks usvojen na nivou industrije koji propagira zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje.