Svi građani Srbije moći će da prijave štetne, neprimerene i opasne sadržaje na internetu, zahvaljujući IT projektu koji će objediniti rad svih nadležnih institucija. Kontakt centar za upravljanje incidentima i pružanje podrške informacionoj bezbednosti i bezbednosti dece na internetu, koji sprovodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa kompanijom Asseco SEE, regionalnim liderom i jednom od najvećih IT kompanija u Evropi, najavljen je danas na radnom doručku sa medijima.
„Projekat osnivanja jedinstvenog nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, pokrenut je na osnovu Uredbe za bezbednost dece na internetu, koja nalaže prevenciju i edukaciju iz ove oblasti, kao i osnivanje centra za prijavljivanje svih vrsta zloupotreba interneta. Kontakt centar omogućiće roditeljima, nastavnicima, ali i svim drugim građanima, kao i samoj deci, kada posumnjaju da su bezbednost ili prava deteta na internetu ugrožena, da prijave takav slučaj ili sumnju, ali i da se informišu o potencijalnim opasnostima na internetu“, izjavila je Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. “Osim suzbijanja zloupotreba i unapređenja onlajn bezbednosti dece, projekat ima za cilj i prevenciju i edukaciju, kao i podizanje nivoa digitalne pismenosti kod svih građana Srbije, koje uključuje i ukazivanje na prednosti korišćenja IKT-a u obrazovanju, poslovanju, svakodnevnom životu“, dodala je Tatjana Matić.
„Činjenica da osamdeset posto dece u Srbiji ima profil na društvenim mrežama, da deca počinju da koriste internet u sve ranijem uzrastu, a da roditelji vrlo retko nadgledaju online aktivnosti svoje dece, dovoljno govori o potrebi za unapređenjem bezbednosti dece na Internetu. Kol centar za pružanje podrške informacione bezbednosti biće jedinstveno mesto za pružanje saveta i prijem prijava u vezi sa njihovom zaštitom“, rekao je Igor Brnabić, direktor Sistema integracija Asseco SEE.
„Osim adekvatnog i efikasnog rešavanja problema, samim tim i smanjenja stope zloupotreba Interneta, osnivanje Kontakt centra omogućiće i vođenje statistike o vrsti, načinima i pokušajima zloupotreba, pa će se na taj način videti po prvi put koje su najveće opasnosti kada je u pitanju Srbija“, rekao je Dejan Đokić, direktor infrastrukturnih servisa Asseco SEE.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, na osnovu Uredbe o zaštiti i bezbednosti dece prilikom upotrebe IKT-a, pokrenulo je projekat za uspostavljanje jedinstvenog nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu. Ovo je prvi projekat te vrste u Srbiji, koji podrazumeva saradnju velikog broja institucija, koje će kroz portal, društvene mreže i putem kol centra, obrađivati pitanja, prijave i žalbe građana iz oblasti bezbednosti dece na internetu.Kompanija Asseco SEE će kreirati sveobuhvatni informacioni sistem koji će omogućiti prikupljanje i obradu prijava, kao i informisanje i edukaciju građana o svim pitanjima u vezi sa bezbednošću na internetu. Aplikacija koja će biti sastavni deo projekta, biće dostupna i predstavnicima nadležnih institucija među kojima su MUP, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete i druge.