Home VestiPolitika i društvo B&F reč nedelje: Polovni automobili

B&F reč nedelje: Polovni automobili

by bifadmin

Pre dve nedelje objavljeno je da bi cena polovnjaka u Srbiji mogla značajno pasti jer su Nemačka i Švajcarska donele zakone koji nalažu da se sa njihovih ulica povuku sva vozila proizvedena pre 2009. godine, odnosno ona koja ne zadovoljavaju standard euro 6.

To znači da bi u našoj zemlji mogao da završi veliki broj automobila iz ove dve države, a veća konkurencija mogla bi da utiče i na pad cene istih. No ipak, u Srbiju bi u narednom periodu trebalo da se uvoze automobili starosti do osam godina koji su retko jeftiniji od 3.500 evra. Osim toga, tržište neće biti odjednom zatrpano masom novih automobila već postepeno, u naredne tri godine.

Očekuje se da bi povećanje broja vozila sa standardom euro 5 na našim putevima moglo da doprinese smanjenju emisije štetnih gasova ali i većoj bezbednosti na putevima, jer ovi automobili su noviji i imaju bolju opremu.

 

Polovni automobili 2

 

Veliki udarac za nemačku autoindustriju bio je Folksvagenov skandal sa lažiranim testovima za izduvne gasove. Od tada se smišljaju razni načini da se dizelaši uklone sa ulica. Tako će nemačkim vlasnicima starih dizel-automobila možda biti ponuđena i novčana premija ukoliko odluče da se reše svojih vozila odnosno da ih zamene novim, manjim zagađivačima. To bi svakako uticalo na rast izvoza polovnjaka iz Nemačke u siromašne zemlje Balkana, Afrike i Azije.

I dok se u EU vode ozbiljne rasprave o postepenoj zabrani dizel vozila, Balkan se uveliko raduje njihovom uvozu. Jer ono što su za Nemce i Švajcarce “krševi” za nas su relativno mlada kola, dobro održavana i vožena po putevima bez kratera, koji ne liče na površinu Meseca. Jedan vic kaže da zapadnoevropski vozači kada su trezni voze pravo a pijani krivudaju, dok je u Srbiji to obrnuto – mi trezni krivudamo jer izbegavamo rupe na putevima, a u manje opreznom stanju vozimo pravo. Zato nam i kola iz Nemačke i Švajcarske, koja su održavana u ovlašćenim servisima, kojima su kupovani originalni delovi i u koja je sipano dobro gorivo deluju očuvano, pa čak i napredno. No, ne treba zaboraviti da su ona u razvijenim državama već prevaziđena i da se svet uporno bavi iznalaženjem novih tehnologija i novih pogonskih goriva.

Mi se pak i dalje držimo standarda euro 3 – to su polovna vozila kojima se najviše trguje, uglavnom su proizvedena od 2000. godine a njihova cena se kreće oko 2.000 evra.

 

realtime_logo (1)

 

Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.

Pročitajte i ovo...