Većina naših sunarodnika koji koriste internet ima nalog i na nekoj društvenoj mreži – najčešće na Fejsbuku, pokazalo je istraživanje Social Srbija 2018 koje je tokom marta sprovela agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research na reprezentativnom uzorku od 1.000 članova online populacije u Srbiji starosti od 13 do 64 godine.
U odnosu na prošlogodišnje istraživanje uočili su sledeće promene i trendove: Instagram je imao veliki rast, kao i platforme za dopisivanje Viber i WhatsApp, zabeležen je i porast korišćenja interneta putem mobilnih telefona, dok je sa druge strane palo poverenje u oglašavanje na Facebooku i influensere.
Naime, 93 odsto ispitanika je odgovorilo da ima nalog na nekoj od društvenih mreža a isti procenat onih koji koriste ove mreže nalazi se na Fejsbuku, dok je druga vodeća mreža Instagram koji koristi 59 odsto ispitanika a treća Tviter sa 30 odsto korisnika. Slede ih Linkedin, Snapchat, Google +, Pinterest, Tumblr, Youtube i druge.
Najveća poseta ovim kanalima informisanja i povezivanja beleži se između osam uveče i ponoći, a najmanja noću i u prepodnevnim satima. Većina anketiranih rekla je da provodi oko pola sata dnevno na društvenim mrežama, a čak polovina proverava svoje naloge čim otvori oči.
Društvene mreže najviše se koriste za povezivanje sa prijateljima (75 odsto), zabavu i „ubijanje dosade“ (63 odsto) ali i za pristup informacijama, kako je ocenilo 58 odsto ispitanika.