Ukoliko ste pomislili da internet postoji već dugo i da ste mozda zakasnili da konačno i Vi započnete tu online utakmicu, ne brinite jer što se pre odlučite na taj korak imate veće šanse da postignete gol.
U ovom delu ćemo Vam približiti mogućnosti interneta i kako uz marketing na internetu možete znatno povećati prihode svoje kompanije ili upoznati svet sa nečim što vi možda vredno proizvodite u vašoj garaži koja može prerasti u čitava postrojenja samo ako imate dobar nastup na internetu.
Ovo su saveti agencije Web Business Solutions koja ima dugogodišnje iskustvo u internet marketingu.
WEB sajt je neophodan
Pretražujući internet, korisnici ostavljaju gomilu informacija koje vam omogućavaju da prilagodite ponudu baš za njih u trenutku kada su oni spremni da kupe neki proizvod ili uslugu. Vi takođe morate obezbediti odgovarajuće informacije koje su korisnicima od značaja. Najbolji način za to je izrada web sajta koji pruža ogromne mogućnosti za predstavljanje klijentima, detaljno informisanje, komunikaciju i kupovinu. Web sajt treba posmatrati kao i svoje poslovne prostorije. Kao što sređujete kancelarije, tako se morate pobrinuti i za dizajn sajta koji bi trebalo da bude prijatan i funkcionalan za klijenta. Jedna od veoma bitnih stvari jeste i praćenje konverzija, gde ćete omogućiti praćenje radnji vaših korisnika kako biste merili korist koju Vam web sajt donosi, a takođe Vam pomaže i da prilagođavate sajt potrebama klijenata i da uočite eventualni problem na njemu.
Sledeći korak je privlačenje posete na web sajt
Izgradnja online prisustva je kompleksan proces koji zahteva kontinuirano optimizovanje web prezentacije kako biste se što bolje kotirali u rezultatima pretrage. Ako mislite da je sajt samo veliki broj tekstova sa lepim slikama, to nije baš tako. Potrebni su vam još neki elementi za uspeh, a jedan od njih je svakako i SEO optimizacija.
SEO (Search Engine Optimization) predstavlja proces koji obuhvata prilagođavanje vašeg sajta u cilju što boljeg rangiranja na Google-u i drugim pretraživačima. Taj proces obuhvata kodiranje, programiranje, istraživanje ključnih reči relevantnih za vašu nišu i svakodnevno ažuriranje vašeg sajta kako bi se ispratili Google trendovi koji su veoma dinamični. Ukratko, ljudi na pretraživačima kucaju ono što im je potrebno, a Vi želite da budete među prvim rezultatima za ono čime se bavite. E baš to Vam omogućava SEO, koji se radi na samom sajtu, ali i van njega. Jedno bez drugog ne ide, kroz oba procesa podižete autoritet vašeg sajta kako bi Google to prepoznao i nagradio dobru SEO optimizaciju pozicijom u vrhu pretrage.
Plaćene kampanje i društvene mreže
Postoji još načina za dobar rezultat u pretrazi kao i za podizanje posećenosti vašeg sajta i uopšte svesti ljudi o vašem postojanju. Kroz Google kampanje koje se plaćaju možete dobiti dobre pozicije u pretrazi. No, nemojte misliti da samo treba da platite i da ćete odmah biti prvi u rezultatima. Tu se opet meša SEO proces, odnosno dobra optimizacija sajta. Konkurencija je velika, svi bi želeli da plate i da ne misle, ali uvek je za pravi uspeh potrebno strpljenje.
Ukoliko Vam sajt nije naročito kvalitetan, cena za vođenje Google kampanje će biti veoma visoka da biste se rangirali u vrhu. Google ima neke svoje kriterijume i algoritme kako bi odredio cenu za svakog korisnika posebno. Da pojednostavimo, Google ceni kvalitet, i zato ukoliko Vam je sajt kvalitetan dobićete bolju cenu od konkurenata i bolji rang. SEO proces i Google kampanje su usko povezane, najbolje ih je raditi uporedo dok se ne dobiju prvi dobri rezultati. Kada trud uložen u SEO počne davati rezultate možemo prekinuti sa plaćanjem kampanja, jer je SEO proces onaj koji daje dugoročne rezultate, dok plaćene kampanje daju rezultat samo dok ih plaćate.
Na web sajtu možete omogućiti da posetioci ostavljaju svoje e-mail adrese kako biste ih informisali o Vašim aktivnostima. Na taj način kroz e-mail marketing možete izgraditi dugoročan i prijateljski odnos sa svakim pojedinačnim klijentom. Takođe Vam u tome jako mogu pomoći i nezaobilazne društvene mreže koje pružaju izuzetne marketinške mogućnosti. Društvene mreže su izuzetno napredovale poslednjih godina i omogućavaju Vam da targetirate baš onu publiku koja Vam je potrebna. Korisnici vole kada Vam se mogu obratiti putem društvenih mreža i na taj način dobiti brz odgovor.