Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost, Udruženje poslovnih žena Srbije i ambasada Kraljevine Holandije u Srbiji koji zajednički realizuju projekat „Ravnopravno u lancu vrednosti“, dodelili su u okviru najveće manifestacije za promociju ženskog preduzetništva u Srbiji „Cvet uspeha za ženu zmaja“, specijalno priznanje „Rodno najsenzitivnija kompanija“. Priznanje se dodeljuje velikim kompanijama koje primenjuju 5. princip Ujedinjenih nacija za osnaživanje žena i koje su pružile najbolji model uključivanja žena u lance dobavljača, a ovogodišnji pobednik u ovoj kategoriji je kompanija Delta Holding koja je proglašena „Rodno najsenzitivnijom kompanijom“. Drugo mesto u ovoj kategoriji podelile su kompanije Ikea Srbija i Avon Srbija, a treće mesto su osvojile kompanije Vip mobile i UniCredit banka.
“Ovo je prvi put u Srbiji da smo ustanovili i dodelili nagrade kompanijama koje u svom poslovanju primenjuju društveno odgovorne principe, pravedno postupajući prema svim zaposlenima, vođeni vrednostima rodne ravnopravnosti. Verujemo da time dajemo snažan podstrek i pod
ršku velikim kompanijama da se još više povežu sa mikro i malim preduzećima u vlasništvu žena, da im pruže neophodnu podršku i mentorstvo, i osnaže ih u cilju njihovog uključivanja u lanac vrednosti i dobavljača velikih kompanija”, izjavila je prof. dr Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, i dodala da je zajednički interes privrede i društva koje želi da postigne održivi razvoj, jer on nije moguć ukoliko ne pružimo jednake šanse svima, a naročito onima koji su često neprepoznati kao ekonoski potencijal društva, kao pokretači bržeg privrednog razvoja i uvećanja BDP-a.
Projekat je nastao kao posledica prepoznavanja značaja saradnje i povezivanja korporativnog sektora sa sektorom malih preduzeća, posebno ženskim biznisima, koji su trenutno veoma udaljeni, iako je u obostranom interesu da budu deo jednog privrednog eko-sistema. U okviru projekta „Ravnopravno u lancu vrednosti“ koji je trenutno u toku, pored ustanovljenog priznanja pokrenuti su i periodično se održavaju B2B sastanci između korporativnog sektora i ženskih malih preduzeća, koji u živom predstavljanju i komunikaciji povezuje direktno ova dva važna sektora.
Sve aktivnosti u toku projekta su propraćene i izložbom proizvoda odabranih ženskih biznisa, kroz koje se korporativnom sektoru predstavljaju dometi preduzetnica a žene inspirišu da istraju u svojim poduhvatima privatnog biznisa. U pripremi je katalog ženskih kompanija kroz koji će se slikovito predstaviti rad i proizvodi odabranih ženskih preduzeća, a koji će se distribuirati velikim kompanijama.
U planu je da se tokom II faze realizacije projekta u prvoj polovini 2019. godine realizuju i radionice koje će se osim u Beogradu održati i u manjim gradovima Srbije, a u okviru kojih će se preduzetnicama pružiti znanja i alati kako da budu konkurentnije na tržištu.