Ubrzo nakon Sajma automobila u Ženevi organizuje se Sajam automobila u Beogradu koji počinje 22. marta i traje do 31. marta. Organizatori ovogodišnjeg Sajma najavili su učešće čak 400 izlagača iz 30 zemalja sveta, biće prikazano 48 premijera i 32 noviteta, a očekuju rekordan broj prodatih novih vozila.
Da u Srbiji raste interesovanje za kupovinom novih automobila pokazuju i zvanični podaci Asocijacije uvoznika automobila i auto-delova. Prema zvaničnim podacima prošle godine ukupno je registovano 25.177 novih putničkih vozila, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja povećanje za čak sedam odsto. Što se brendova tiče, među putničkim vozilima, najviše je prodato automobila marke Škoda. Ukupno 4.666 automobila popularnog češkog brenda je prodato prošle godine u Srbiji.
Želeli smo da istražimo kakvo interesovanje za vozilima vlada na društvenim mrežama i da li važi ista statistika i kod popularnosti na društvenim mrežama, u medijima i u kupovnom sektoru. Uz pomoć startap kompanije Digital Element istražili smo koje su se marke automobila najviše spominjale u medijima ove godine.
Kada govorimo o brendovima, najviše vesti objavljeno je o automobilskom gigantu Folksvagenu. Ovom broju su doprinele i izjave pojedinih poličara i biznismena da će Folksvagen svoju proizvodnju preseliti iz Ukrajine u Srbiju, te su mediji osim o novim modelima ove automobilske marke pisali i o mogućem otvaranju nove fabrike u Srbiji. Na drugom mesto po broju obravljenih vesti nalazi se Mercedes, a zatim BMW i Audi. Zanimljivo je da je po broju objavljenih vesti Škoda tek na 12 mestu.
Top 10 brendova prodatih automobila (kategorija putnička vozila)
1. Škoda 4.666
2. Fijat 2.771
3. Folksvagen 1.846
4. Reno 1.594
5. Dačia 1.517
6. Opel 1.434
7. Tojota 1.276
8. Ford 1.082
9. Hjundai 1.079
10. Mercedes 876
Top 10 brendova o kojima se pisalo u medijima (u 2019. godini)
1. Folksvagen
2. Mercedes
3. BMW
4. Audi
5. Tesla
6. Ford
7. Tojota
8. Reno
9. Seat
10. Porše
Od početka 2019. godine o Folksvagenu je objavljeno 317 vesti, a o Mercedesu 210, a o BMW vozilima 161 vest. O Škodi koje je, kako su pokazali podaci Digital Elementa, objavljeno je tek 84 vesti, što je skoro četiri puta manje nego broj vesti objavljenih o Folksvagen marki automobila.
Analizirano je koliko čitaoci ostavljaju komentare na tekstove o automobilima i koje automobilske marke najviše komentarišu. Rezultati su pokazali da su čitaoci u januaru najviše komentarisali vesti koje su se odnosile na automobile marke BMW i Audi, dok su u februaru i martu najviše komentarisali vesti o automobilskim markama BMW i Mercedes. Škoda, čiji su automobili najprodavaniji u Srbiji, nalazi se tek na devetom mestu po broju komentara čitalaca medija. Na društvenim mrežama stanje je slično – od početka godine najviše komentara na društvenim mrežama imaju automobili marke Mercedes, BMW, Audi i Opel.
Iz ove statistike možemo zaključiti da u medijima volimo da čitamo o luksuznijim i skupljim automobilima, i da takve vesti rado komentarišemo i na sajtovima i na društvenim mrežama. Ipak, kada je kupovina u pitanju, statistika pokazuje da se pre odlučujemo za jeftinija putnička vozila prihvatljivija platežnoj moći u Srbiji.