Skoro 25% svih franšiza u Srbiji je iz sveta mode, pokazalo je istraživanje koje je sprovela konsultantska firma PROFIT system specijalizovana za pružanje usluga iz oblasti franšizinga. Među 47 modnih franšiza prisutnih na domaćem tržištu, čak 15 brendova je iz Srbije.
U Srbiji trenutno ima ukupno 200 franšiza, a pored mode ostale najzastupljenije oblasti poslovanja franšiza su usluge za individualne klijente, gastronomija i ugostiteljstvo.
U sistemu trgovačkih franšiza moda ima udela od skoro 50%, a za njom sledi roba široke potrošnje, kozmetika, nakit i pokloni. U sektoru trgovine, strane franšize dominiraju pa ih u svakoj od oblasti ima više od domaćih.
U oblasti usluga, franšize namenjene individualnim klijentima i one iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva imaju sličan udeo na tržištu, 25 odnosno 23 odsto učešća. Slede edukativne usluge sa učešćem od 16% i turizam i hotelijerstvo sa 13%.
Domaćih brendova najviše ima u oblastima gastronomije i ugostiteljstva (23,4%) i mode (19,5%).
„Dominacija modnih brendova ne iznenađuje, budući da mnoge kompanije svoju mrežu, ne samo u Srbiji, već i u svetu, šire isključivo putem franšize. U Srbiji je, pak, uobičajeno da jedna kompanija bude primalac nekoliko franšiza iz oblasti mode. Po pravilu, radi se o kompanijama s iskustvom, razvijenom logistikom i resursima“, kazao je Igor Bogojević, regionalni direktor kompanije PROFIT system.
Izvor Nova ekonomija