Panel diskusija povodom istraživanja znanja 1.500 potrošača Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica o uravnoteženoj ishrani u Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Beogradu
Više 40 odsto potrošača ne zna koliko kalorija je potrebno uneti u organizam u toku dana, više od 45 odsto njih misli da treba da ima manje od pet obroka dnevno, dok 45 odsto ispitanika ne zna koliko je soli preporučeno u toku dana. Svega 30 odsto ispitanika zna koliko je šećera dnevno preporučeno, a više od polovine ispitanika ne zna kolika je preporučena količina masti u toku dana. Ovo su rezultati istraživanja znanja 1.500 potrošača Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica o uravnoteženoj ishrani u Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Beogradu. Istraživanje su sproveli studenti medicine u okviru kampanje „Teži ravnoteži” u periodu od 23. novembra do 20. decembra kao sastavni deo edukacije potrošača o važnosti nutritivnih deklaracija u prevenciji gojaznosti.
“Podaci govore o tome da je neophodna kontinuirana edukacija, što je jedan od ciljeva Programa za prevenciju gojaznosti dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Edukacija potrošača u okviru kampanje „Teži ravnoteži“ realizuje se u saradnji sa kompanijom Delez Srbija već treći put zaredom i do sada je, uključujući talas koji se danas završava, edukaciju prošlo oko 3.500 građana Srbije”, istakla je dr Vesna Knjeginjić, pomoćnik ministra za javno zdravlja Ministarstva zdravlja Republike Srbije.
„Ako znate zašto je važno da unosite i šećer, i masti, i proteine, za koje funkcije u organizmu su svaka od ovih grupa neophodne, šta može nastati kao problem ako ih konzumirate više ili manje nego što je vašem organizmu potrebno, mnogo ćete lakše donositi odluke šta, kada i kako ćete konzumirati i vi i članovi vaše porodice. Zato je veoma važno da ovakvih edukacija bude što više, da prave i tačne informacije dolaze do što većeg broja građana“, navela je prim. mr sc. med. dr Snežana Lešović, pedijatar – endokrinolog i član radne grupe za izradu Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije.
Pored edakcije potrošača u Tempo, Maxi i Shop&Go prodavnicama, kroz kampanju “Teži ravnoteži” se na direktan i indirektan način došlo do više od milion i po građana Srbije. Plan je da se u 2020. godini nastavi sa edukacijom i da se obuhvate različiti segmenti stanovništva, od osnovaca, preko srednjoškolaca i studenata, ali i odraslog stanovništva kroz postere koje će se u narednim danima naći u svih 316 zdravstvenih ustanova u Srbiji.