Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) je nezadovoljno novim pravilnicima o kategorizaciji turoperatora koji donosi velika opterećenja malim agencijama i manju sigurnost putnicima velikih organizatora putovanja.
Član UTAS-a Mario Radonja kazao je da su po novom pravilniku sve turističke agencije svrstane u četiri kategorije prema broju putnika i iznosima garancija za polise, pa tako svaka turistička agencija treba da ima polisu osiguranja u skladu sa licencom koju će dobiti.
„U skladu sa ovim definisan je i iznos depozita koji svaka turistička agencija treba da ima na svom računu. Pokušali smo da izdejstvujemo da u novom pravilniku postoji individualno osiguranje svakog pojedinačnog aranžmana, gde bi putnici bili zaštićeni 100%“, rekao je Radonja.
Prema njegovim rečima „glavni problem je u tome što se aranžmani osiguravaju kumulativno u zavisnosti od osigurane sume koja je na polisi, u tom smislu putnici će biti obeštećeni procentualno u zavisnosti od iznosa koji su uplatili“.
Prema novom pravilniku o kategorizaciji turističkih agencija iznosi polisa osiguranja su od 200.000 do 400.000 EUR, dok je raspon depozita od 2.500 za male, do 10.000 EUR za velike agencije.
Predsednica UTAS-a Marija Matijević navela je da „male agencije plaćaju najviše kroz sve ovo, ali su i najbezbednije za putnike, dok krajnji korisnik velikih agencija neće biti zaštićen, jer bi jedna polisa od 400.000 EUR pokrivala sve one koji su oštećeni“.
„Predlagali smo individualno osiguranje putovanja, samim tim bi polisa koju bi svaka agencija morala da ima, bila u znatno nižim iznosima. Ona bi pokrivala dugovanja ka inopartnerima, a depozit bi išao na namirenja dugovanja ka državi“, objasnila je Matijević.
Izvor: eKapija