Home VestiEkonomija Zašto propadaju firme?

Zašto propadaju firme?

by bifadmin

Neuspeh je tema koju bi većina nas radije izbegla, ali ignorisanje očiglednih znakova upozorenja o problemima u preduzetništvu je siguran način da se jedan preduzetnik nađe na pogrešnom putu.

Da biste izbegli da se i vaša firma nađe u problemu, ovaj tekst vam može biti od koristi, jer ako ga pročitate do kraja saznaćete koji su to najčešći razlozi zbog kojih firme propadaju.

Nerazumevanje tržišta i kupaca

Od ključnog značaja za razvoj preduzetništva je razumevanje tržišnog prostora i kupovnih navika klijenata. Nedostatak detaljne procene tržišta, neodgovarajuća cenovna politika kao i zanemarivanje veze s kupcima mogu dovesti do propasti vašeg biznisa. Uspešan preduzetnik vodi računa o trendovima, vrednostima i interesima postojećih i potencijalnih kupaca. Istražujte kupce i saznajte koja su njihova interesovanja, njihove potrebe i zahtevi. Budite u toku sa izmenama i pratite trendove, piše SEEbiz.

Otvaranje preduzeća u neprofitabilnoj industriji

Ponekad se i veoma dobre ideje ne mogu pretvoriti u profitabilan posao ukoliko ste napravili pogrešan odabir industrije. Važno je odabrati industriju u kojoj možete postići održivi rast. Vaše preduzetničke ideje će doći do izražaja u pravoj industriji.

Pogrešan razlog pokretanja biznisa

Razlog neuspeha preduzetničkog poduhvata često može biti vezan za razlog zbog kojeg je preduzetnik započeo posao. Da li je vaš razlog za preduzetništvo želja za velikom zaradom? Da li možda želite da više vremena imate za sebe i svoju porodicu? Ili jednostavno želite da budete sam svoj gazda? Iako su to benefiti koje vam preduzetništvo može doneti, i u kojima uspešni preduzetnici uživaju nakon višegodišnjeg napornog rada, ipak to nisu i ne treba da budu razlozi za pokretanje posla. Razlozi koji vode ka izgradnji uspešne kompanije koja će trajati jesu ljubav i vera da vaš proizvod ili usluga koju pružate ispunjava stvarne potrebe tržišta. Ako pritom poznajete dobro oblast kojom se bavite, odlučni ste i odgovorni, porazi vas ne plaše, već su vam podsticaj da idete dalje – uspeh neće izostati, piše Aleksandar Pešić.

Potcenjivanje značaja novčanog toka

Takođe jedan od vodećih uzroka neuspeha preduzeća je nerazumevanje važnosti pozitivnog priliva novca. Da biste uspešno poslovali u svakom trenutku morate znati odakle dolazi novac, kao i kuda on odlazi. Do propasti preduzetničke radnje može doći i ako vam nedostaje plan finansiranja u nepredviđenim situacijama. Ponekad ljudi pokreću firme sa željom da zarade, ali sa druge strane nemaju veštinu ili interes da upravljaju novčanim tokom, porezima i drugim finansijskim izazovima kao što je osnovni, ili pak značajniji rast plata. Neozbiljno shvatanje finansijske discipline, kao i loša računovodstvena praksa dovode do neuspeha u poslovanju.

Nedostatak kapitala

Pokretanje posla bez dovoljno kapitala skoro da je sigurna greška koju jedan preduzetnik može da napravi. Novi preduzetnici često ne shvataju važnost novčanog toka ili potcenjuju vrednost novca koji će im biti potreban da bi bez problema pokrenuli i vodili svoj biznis. Za nove poduhvate potrebna su finansijska sredstva u svim fazama životnog ciklusa. Neretko se dešava da preduzetnici ne predvide kontinuirani novčani tok za održavanje i podršku svoje preduzetničke ideje.

Prebrz rast

Prebrz rast malih preduzeća je još jedan je od uobičajenih razloga njihovog neuspeha. Nova preduzeća mogu privući puno pažnje, a njihovi vlasici će videti to kao šansu za proširenje prodaje bez postavljanja pravih vrsta upravljanja i kontrola kvaliteta. Neki će preduzetnici uložiti sav svoj obrtni kapital u širenje bez istraživanja novih ideja i tržišta. Takvi potezi mogu dovesti do rizika. Imajte na umu da će nakon ekspanzije biti mnogo teže upravljati poslom, zato je važno učiniti to u pravo vreme. Najuspešnija mala preduzeća rastu sporo i stabilno.

Loše planiranje

Loše planiranje je kada zanemarite vrednost planiranja i ne bavite se učenjem metodologije planiranja. Istraživanje, kao i pažljivo, strateško planiranje od presudne su važnosti za uspeh u poslu. Dobar plan treba da uključuje i kratkoročne i dugoročne ciljeve, kao i način za merenje ciljeva i rezultata. Takođe, trebalo bi da ima jasne spiskove obaveza, merila i događaja.

Loš menadžment

Pojedinim vlasnicima firmi često nedostaju odgovarajuće preduzetničke veštine: poslovne i upravljačke sposobnosti, znanja u oblastima finansija, prodaje, proizvodnje, zapošljavanja i upravljanja zaposlenima. Upravljanje biznisom obuhvata niz aktivnosti: planiranje, organizovanje, kontrolu, usmeravanje i komuniciranje. Važno je da vlasnik firme prepozna ono šta mu nedostaje i zatraži pomoć. Edukacija i angažovanje profesionalaca na razvoju preduzetništva može vam pomoći da poboljšate i unapredite poslovanje.

Nedostatak fokusa

Menadžeri i direktori preduzeća treba da su fokusirani na prioritete, na zadatke koji će unaprediti posao i postići rezultate. Dobar i uspešan preduzetnik umeće da prepozna kvalitete i sposobnosti svojih zaposlenih i neće biti u strahu i nedoumici da delegira zadatke. Uspešan preduzetnik zna da biti zauzet ne znači nužno i biti produktivan.

Ljudski resursi

Preduzetnici često ne zapošljavaju odgovarajući broj zaposlenih, kao i odgovarajući stručni kadar koji je u skladu sa potrebama poslovanja. Često je slučaj da je potreban veći broj zaposlenih kada se projekti ukrštaju ili kada posao započinje, dok sa druge strane previše resursa takođe predstavlja poteškoće u poduhvatu jer resursi koštaju dosta novca i vremena za održavanje.

Neefikasan marketing

Marketing igra značajnu ulogu u uspehu svakog posla, a takođe je i među najznačajnijim faktorima neuspeha preduzetnika. Uz dobar marketing možete dobiti mnogo potencijalnih kupaca za proizvode ili usluge koje nudite, to je pouzdan proces koji može značajno da doprinese vašem uspehu u poslovanju.

Potcenjivanje konkurencije

Važan razlog zašto preduzetništvo stagnira i nazaduje, a preduzetnici napuštaju posao je potcenjivanje konkurencije. Da biste preuzeli važan udeo na tržištu, morate shvatiti vašu konkurenciju i smatrati je ozbiljnom pretnjom. Da biste povećali izglede za uspeh, budno pratite snagu i slabosti vaših konkurenata. Vreme je da se suočimo sa istinom, put ka uspešnom preduzetništvu pun je prepreka. Ali, umesto da odustanete, učite na svojim greškama i trudite se da ih ne ponavljate.

Izvor Bankar rs.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar