Dok se psiholozi upinju da objasne šta je to u ljudskom biću što ga tako fatalno privlači toalet papiru tokom velikih kriza, kanadski startap koji je 2015. tvrdio da će njihov izum eliminisati toalet papir sa tržišta u narednih pet godina, pokazao se kao lažni prorok ali i kao neplanirani profiter pandemije korona virusa.
Prodaja njihovog proizvoda koji ima istu funkciju kao bide ali se jednostavno kači na WC šolju, tokom poslednjih sedam dana je uvećana čak deset puta, odnosno u proseku se proda po jedan proizvod na svaka dva minuta!
„Za pet godina nećemo koristiti toalet papir“. To je tvrdila Kanađanka Miki Agravol kada je još 2015. godine promovisala svoju inovaciju „koja će fundamentalno promeniti naše navike u toaletu“. Reč je o spravi koja ima istu funkciju kao bide, a prema rečima izumiteljke instalira se na WC šolju sa strane za desetak minuta i bez pomoći vodinstalatera.
Sprava se napaja vodom preko jedne cevi i na sebi ima kontrolne dugmiće pomoću kojih može da se odredi jačina mlaza. Proizovdi se u dve verzije: jeftinijoj koja košta 54 dolara, i skupljoj koja se prodaje za 74 dolara, a razlika je u finoći podešavanja mlaza i temperature vode.
Ekološka borba u toaletu
Proizvod je nazvan „tuši“ („Tushy“), a istoimena statap kompanija je u potrazi za investitorima i tržištem isticala da je njena inovacija namenjena pre svega podizanju ekološke svesti i delotvornijoj borbi protiv klimatskih promena. U prilog tome, inovatorka iz Kanade je navodila podatke da svaki čovek u proseku potroši 23 kilograma toalet papira godišnje, što znači da se za njegovu proizvodnju svake godine uništi 27.000 stabala i utroši čak 140 litara vode po proizvedenoj rolni papira.
Nasuprot tome, „tuši“ troši samo pola litre po upotrebi, a dodatno štiti od raznih infekcija i sprečava nastanak hemoroida.
Ova kompanija je do kraja prošle godine uspela da prikupi ukupno oko 2,6 miliona dolara ulaganja, a onda se desio preokret.
Toalet papir je od februara ove godine zaista počeo da nestaje frenetičnom brzinom, ali ne iz upotrebe već sa trgovinskih polica. Umesto ekološkog osvešćivanja, usledila je panika izazvana pandemijom virusa korona, a tolika pomama baš za toalet papirom postala je misterija kojom se sada bave maltene svi.
Prodaja uvećena deset puta za samo sedam dana
I dok stručnjaci raspravljaju šta je to u ljudskom biću što ga tako fatalno privlači toalet papiru tokom velikih kriza, ispostavilo se da dobitnici pandemije nisu samo proizvođači ovog artikla bez koga se ne može, već i oni koji tvrde da se bez njega može i da ga treba potpuno izbaciti sa tržišta.
Tako je staratap „Tuši“ u poslednjih nedelju dana uvećao prodaju čak za deset puta, odnosno u proseku se proda po jedan proizvod na svaka dva minuta! U kompaniji nisu hteli da govore o ostvarenim prihodima, ali su iskoristili interesovanje medija da poruče „kako bi ovo mogla biti prelomna tačka da tržište, pre svega američko, prihvati bide“.
Ovaj startap je u međeuvremenu razvio i treću verziju svog izuma, „putničku“, koja se može poneti na put i lako instalirati u hotelima, hostelima i drugim turističkim objektima. Zanimljivo je da se čak i ona prodaje „kao alva“, iako maltene milijarda ljudi prisilno sedi u svojim domovima zbog pandemije, a putuje samo ko mora i verovatno mi nije do bidea.
Uverenja su uverenja, a tržište je tržište
Zanimljivo je i to kako se ovaj „zeleni“ startap prilagodio novonastaloj situaciji. Čim je počela pomama za toalet papirom, a ubrzo i nestašice, „Tuši“ je pokrenuo intenzivnu reklamnu kampanju preko društvenih mreža, sa glavnom porukom da u vreme nestašice, korišćenjem njihovih sprava „trošite 80% manje toalet papira“.
Da ovakvav potez ekološki osvešćene komanije ne bi delovao baš do te mere komercijalno, usput oglašavaju i uputstva kako se sprava upotrebljava i koliko doprinosi životnoj sredini.
Čak i proizvođači klasičnih bidea beleže neverovatan skok prodaje, pa su za samo sedam dana prihodi u ovoj industriji na američkom tržištu porasli za čak 70%!