Home VestiPolitika i društvo Šta će građani Srbije najpre uraditi po završetku vanrednog stanja

Šta će građani Srbije najpre uraditi po završetku vanrednog stanja

by bifadmin

Korona je demantovala uvrenje da je kafana za građane Srbije najvažnija društvena institucija. Dan posle ukidanja vanrednog stanja najveći broj njih planira da ode u prirodu. Dobitnici korone su i porodični odnosi i pojačana higijena. Dve petine ispitanika planira da i ubuduće više vodi računa o ličnoj i čistoći objekta u kome borave. To su neki od rezultata najnovijeg istraživanja „Dan posle Kovida 19“, koje je sprovela kompanija „Intelligence Market Research“.

Stanovnicima Srbije tokom vanrednog stanja najviše nedostaje izlazak u prirodu. Kada se završi vanredno stanje, čak 42,4% njih jedva čeka da odu u park ili negde u prirodu i da tu provode što više vremena. To pokazuje istraživanje kompanije za istraživanje tržišta i ponašanja potrošača “Intelligence Market Research“, na uzorku od 722 ispitanika u Srbiji, starijih od 18 i mlađih od 65 godina.

Na drugom mestu je ulepšavanje. Odlazak u frizerski i kozmetički salon je prioritet za 16,1% anketiranih. Iako Srbiju bije glas da je kafana najvažnija društvena institucija, kafići i restorani su tek trećeplasirani na listi želja sa 12,8% onih kojima je to na prvom mestu.

Slede, verovali ili ne, stomatolozi. Čim se okonča vanredno stanje, 11,4% anketiranih će potrčati da sedne na zubarsku stolicu. Povratak redovnim treninzima je posebno važan za 5% anketiranih, dok su odlasci u bioskop i pozorište na začelju liste želja, sa 3,3% pasioniranih ljubitelja kulture uživo.

Na dobitku porodični odnosi i higijena

Istraživanje se bavilo i odnosima u porodici, imajući u vidu da nam je korona ispunila želju da imamo mnogo više vremena za svoje najbliže, doduše radeći od kuće. Rezultati pokazuju da 74% ispitanika provodi više vremena sa svojom porodicom nego ranije. Porodični odnosi su ostali isti kao i pre danonoćnog druženja u slučaju 72% sipitanika, 24,6% je izjavilo da su im se porodični odnosi poboljšali, a svega 2,8% da je ovakva situacija lože uticala na porodične odnose.

Dobitnik pandemije je i pojačana higijena. Među anketiranima, više od petine ispitanika je reklo da će ubuduće posvetiti više pažnje higijeni nego ranije, a 19,4% namerava i da više povede računa o održavanju čistoće objekta u kome borave.

Odnos trgovaca prema potrošačima

Na kraju, istraživači „Intelligence Market Research“ su proverili i kako građani Srbije doživljavaju ponašanje trgovaca u vanrednim okolnostima. Nešto manje od četvrtine ispitanika je ocenilo da je ponašanje prodavaca u maloprodajnim trgovinama generalno lošije nego u redovnim okolnostima.

Ipak, od onih koji imaju takav utisak, 37,3% je izjavilo da im lošija usluga ne smeta i da razumeju razloge za takvo ponašanje prodavaca. Nasuprot njima, 16,9% smatra da takvo ponašanje nije u redu, jer sami potrošači nisu krivi za trenutnu vanrednu situaciju i u trgovinama.

Foto: MabelAmber, Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar