Ukoliko kineska društvena mreža TikTok nastavi ovako brz rast, uskoro će prestići Instagram, koji je Facebooku doneo prihod od 20 milijardi prošle godine.
Da ByteDance ne zovu neosnovano kineskim Facebookom pokazuje činjenica da je ta kompanija prošle godine ostvarila 17 milijardi dolara prihoda, a više od tri milijarde je čist profit. To ga čini najvrednijim startapom, koji sve brže raste, piše Bloomberg.
Kompanija je tako više nego duplirala prihod iz 2018. godine, koji je iznosio 7,4 milijarde. Razlog je sve veća popularnost TikToka, koji sa svojim pandanom za kinesko tržište i informativnim servisom dovlači više od 1,5 milijardi aktivnih korisnika mesečno.
TikTok je ujedno prva kineska aplikacija koja se toliko proširila van granica zemlje, a svakim danom se povećava broj korisnika. Ova mreža poput reinkarnacije Dabmasha, koji je ubačen u Instagram story. Korisnici uglavnom snimaju imitacije već popularnih klipova, koreografije i duge kratke formate.
Ako izađe na berzu, cena akcija će biti visoka
Od popularnih društvenih mreža je razlikuje to što ne morate biti infuenser da biste imali veliki broj pregleda. Algoritam radi tako da korisnicima prikazuje najzanimljivije sadržaje. Tako svakom korisniku može omogućiti onih Vorholovih 15 minuta slave, mada bismo pre rekli 15 sekundi, jer su snimci uglavnom kraći od pola minuta.
„Nijedna kineska tehnološka kompanija nije postigla ovaj nivo uspeha na globalnom tržištu pre ByteDance-a. S obzirom na to koliko profita donosi, kompanija nije u žurbi da svoje akcije ponudi na tržištu, kako bi prikupila dodatni kapital. To bi značilo da bi vrednost akcija mogla biti velika”, ukazuje Ki Jan, alalitičar DZT Researcha iz Singapura.
Poređenja radi, Facebooku je Instagram prošle godine doneo 20 milijardi dolara prihoda od oglašavanja, dok je YouTube prihodovao 15,1 milijardu. Uz razvoj ove platforme, kompanija investira u e-commerce i gejming.
Petar Paunović
Izvor: Startit
Foto: antonbe, Pixabay