Home VestiEkonomija Kako su servisi za dostavu hrane preživeli vanredno stanje

Kako su servisi za dostavu hrane preživeli vanredno stanje

by bifadmin

Servisi za dostavu hrane u Srbiji su u proseku dobro poslovali tokom vanrednog stanja. Većina je beležila rast narudžbina, ali neki su se susretali i sa manjkom ponude, budući da ni restorani nisu radili.

Mart je mesec u kojem se tradicionalno beleži rast u mnogim industrijama, a takav je slučaj i s dostavom hrane. Raste broj novih korisnika, kao i količina porudžbina, ali u Woltu veruju da je i korona virus delimično uticao na brojke.

„Rast na nedeljnom nivou bio je između 20 i 30 odsto. Najviše se poručivalo posle 18 sati, kada korisnicima nije bio dozvoljen izlazak napolje, a mi smo, zajedno sa svojim partnerima, imali specijalne dozvole za rad, kako bismo neometano mogli da radimo dostavu i tokom policijskog časa”, kažu iz ove kompanije.

Donesi: „Obim poslovanja je bio u standardnom porastu”

Kako je Wolt svoj rad u Beogradu započeo u aprilu 2019, poređenje s prethodnom godinom ne bi bilo relevantno. Pionir u ovom sektoru na domaćem tržištu Donesi, kaže da je kod njih obim poslovanja bio u standardnom porastu, koji prati njihov prosečan godišnji rast.

„Činjenica je da su se ljudi tokom vanrednog stanja više oslanjali na online kupovinu, ali taj trend se nije desio u samom startu kada je više od polovine restorana sa naše platforme preko noći prestalo sa radom. Izazovi koje je donela situacija sa vanrednim stanjem nisu zaobišli nijednu industriju, pa ni našu. Kako su vremenom mere popuštale, tako su se i restorani polako vraćali u normalu.”

Kako je mogućnost praćenja dostave pokazala pun potencijal?

Pandemija je pred dostavljače postavila nove izazove. Ulice su im ovog puta bile bezbednije, nije bilo gužvi, ali su morali da nabavljaju posebne dozvole i vode računa o merama zaštite. Kako bi smanjili mogućnost zaraze, uvedena je beskontaktna dostava.

„Velika prednost Wolt aplikacije je ta što daje korisniku mogućnost praćenja porudžbine u realnom vremenu gde on u svakom trenutku može da vidi gde se njegova hrana tačno nalazi i kada mu stiže. Praćenje porudžbine u realnom vremenu omogućava korisniku da vidi kada je hrana stigla i da je preuzme tek kada dostavljač dostavi hranu i ode.”

Uvedene nove usluge

Uz standarnu dostavu hrane iz restorana, ove kompanije su proširile poslovanje i na porudžbine iz apoteka i marketa, tako da su iz vanrednog stanja izašle s uslugom više.

„Tržište se rapidno edukovalo i digitalizovalo, a mnogi korisnici koji do tada nisu poručivali i plaćali onlajn, sada su isprobali i ovu opciju i verujemo da će većina njih nastaviti da koristi prednosti digitalizacije”, kažu u Woltu.

Petar Paunović

Izvor: Startit

Foto: Skitterphoto, Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar