Vlada Srbije usvojila je Program razvoja elektronske uprave za period 2020-2022. kojim je predviđeno da u naredne dve i po godine najveći broj usluga javne uprave bude dostupan građanima i privredi putem interneta ili mobilnog telefona.
Očekuje se uspostavljanje novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije, ukazuje se u saopštenju NALED-a.
Program razvoja elektronske uprave, prema NALED-u, ima četiri cilja, a za građane je najznačajniji treći koji definiše unapređenje Portala eUprave, značajno povećanje broja elektronskih usluga i novi pristup digitalizaciji procedura sa fokusom na životne događaje.
U slučaju preseljenja, plaćanja poreza, registracije automobila ili drugih sličnih životnih aktivnosti, građani će moći odmah elektronski da obave sve postupke koje su sa tim događajem povezane umesto da ih rešavaju jedan po jedan, dodaje se u saopštenju.
Sve usluge, kako se navodi, će biti dostupne i putem mobilnog telefona, a građani i privreda će imati mogućnost da prate u kojoj fazi rešavanja je njihov zahtev i na kraju da ocene kvalitet usluge.Osnova razvoja eUprave biće i digitalna infrastruktura – završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti digitalizovao rad javne uprave to jest kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.
Izvor: Tanjug