Kompanija Alfabet, u čijem je vlasništvu Gugl, ipak će plaćati globalnim medijima korišćenje njihovih vesti. Za tu namenu u naredne tri godine izdvojila je milijardu dolara.
Ovo međutim još uvek ne važi za sve svetske medije već samo za 200 probranih. No, u planu je širenje tog spiska.
Da podsetimo, već mesecima se mediji širom sveta bune zato što tehnološki giganti poput Gugla i Fejsbuka masovno koriste njihove sadržaje, bez ikakve naknade. To je tehnološkim kompanijama povećalo prihode od oglašavanja, na uštrb reklamiranja u medijima. Posledično, mediji su morali da smanje redakcije, što se posebno vidi u obrađivanju priča “sa lokala”.
Zato je Gugl odlučio da deo svog profita podeli sa onima koji i učestvuju u njegovom stvaranju, ali i zbog toga što, kako saopštava, oseća potrebu da uloži u “kvalitetno novinarstvo”.
Osim novog proizvoda pod imenom Njuz šoukejs (News Showcase), gde će mediji odlučivati o tome kako će njihovi sadržaji biti prikazani, Gugl će finansirati i otvaranje njihovih članaka namenjenih isključivo pretplatnicima za celokupnu javnost.
Prvi će ovu uslugu dobiti čitaoci u Brazilu i Nemačkoj, i to u početku samo na aplikaciji Gugl njuz na Android telefonima. No, uskoro će se ona proširiti i na ostale operativne sisteme i platforme, pa i na internet pretraživač.
Foto: geralt, Pixabay