Pandemija korona virusa imala je izrazito negativan uticaj na neke privredne grane, poput ugostiteljstva i turizma, ali je zato podstakla rast nekih drugih, ponekad i neočekivanih, poput industrije proizvoda za kućne ljubimce, bar u Kanadi.
U ovoj zemlji je naime zabeležen rast kupovine kućnih ljubimaca, a samim tim i hrane i preparata za njih. Prema podacima sa sajta Statista, sada trećina kanadskih domaćinstava ima bar jednog psa, a 40 odsto njih ima mačku. Možda je baš zato u 2020. industrija proizvoda za kućne ljubimce u toj zemlji porasla za pet odsto.
Kako javljaju kanadski mediji, čak i tokom najrigoroznijih karantinskih mera prodaja ovih proizvoda je bila u porastu, jer su tada vlasnici kućnih ljubimaca gomilali zalihe. Dobar deo tog rasta predvodili su oni koji su po prvi put u životu vlasnici kućnih ljubimaca, koji nisu baš najbolje znali šta im je sve potrebno za brigu o njima. Oni su, kako tvrde iz prodavnica hrane i kozmetike za životinje, uzimali ljubimce kako bi popunili dane provedene u kući usled smanjivanja društvenih kontakata.
Ni iskusni vlasnici kućnih ljubimaca međutim nisu bili loše mušterije. I oni su, suočeni sa viškom vremena, kupovali više poslastica i igračaka za svoje družbenike.
Tako su Kanađani ove godine potrošili 5,7 mililjardi dolara na svoje ljubimce, što je za 300 miliona dolara više nego u 2019. Očekuje se da će sledeće godine ova industrija još rasti.
Foto: Pixabay