Home VestiEkonomija Ugrožen opstanak i velikih turističkih agencija

Ugrožen opstanak i velikih turističkih agencija

by bifadmin

Raste broj turističkih agencija koje stavljaju ključ u bravu. Trenutno su na najvećem udaru one manje, ali jedva preživljavaju i veći igrači, koji tvrde da u ovakvim uslovima mogu da opstanu do proleća a potom im sledi bankrot, piše Blic Biznis.

„Trenutno apsolutno nema posla, promet je smanjen 98 procenata, skoro 99. Nema ni interesovanja ljudi za putovanje u inostranstvo, a putovanja i smeštaj po Srbiji rezervišu sami. Ogroman problem nam predstavlja to što nemamo ni naznake kakvi će biti bilateralni sporazumi za letovanje, pa ne možemo da planiramo čak ni leto i realizaciju zamenskih vaučera“, kaže u razgovoru za „Blic Biznis“ Miloš Jovović, vlasnik turističke agencije Travelland.

Najpopularnija destinacija za srpske turiste, za koju aranžmane i nudi najveći broj turističkih agencija – Grčka, i dalje ne otvara granice za srpske državljane. Sudeći po lošoj epidemiološkoj slici pitanje je i kada će, a to našim agentima dodatno doliva „ulje na vatru“.

Jovović ističe da su agencije zahvalne državi na pomoći u vidu minimalaca, ali se boji da će bez „bilaterale“ vrlo brzo doći do kolapsa turističkih agencija.

Pod znakom pitanja i uplaćeni aranžmani

Što se tiče eventualnog povrata novca i zamenskih vaučera, kaže da je to veliki problem i da još uvek ne zna kako će teći cela procedura, jer je glavna ideja donete uredbe bila da se zamenski vaučeri iskoriste da ljudi ipak otputuju.

„Mi želimo da ispoštujemo putnike i zato nam je pod hitno potreban neki bilateralan sporazum, možda nalik Kipru, jer je zaista čudno da sada ne možemo u Grčku, a mogli smo sa da putujemo sa vizama čak i tokom sankcija. Realno nam najveći problem pravi to što ne možemo da pravimo ni ugovore za sledeće leto“, navodi Miloš Jovović, uz napomenu da su turističkim agencijama ruke potpuno vezane, i da se nadaju da će makar biti omogućena putovanja uz precizno definisane uslove, poput obaveznog PCR testa i slično.

Najveći problem pravi Grčka

Sličnu ocenu iznosi i Ivan Radojević, vlasnik agencije „Kontiki“, koji kaže da je Grčka napravila najveći problem agencijama i napominje da ako se Grci ne budu otvorili na leto to može biti problem za povrat novca i zamenske vaučere, a verovatno će morati da se pravi i nova uredba, u skladu sa odlukama grčkih vlasti.

On navodi da su letos radili samo nešto malo aranžmana za Tursku, i da su poslovni rezultati takvi da imaju samo 9 odsto broja putnika i prihoda u odnosu na prošlu godinu.

„Ako se ova sezona ne bude otvorila, mislim da će 90 odsto agencija bankrotirati. Zdravstvena situacija je takva kakva jeste, a mi se nadamo da će za 2-3 meseca biti sprovedena vakcinacija u više zemalja i da će se srediti stanje, najpre u okruženju, kako bi se otvorile granice. Vakcina bi doprinela da se ljudi psihološki rasterete i da krenu da razmišljaju o putovanjima, a nije loša ni najavljena ideja svojevrsnog zdravstvenog pasoša. Ako takvu potvrdu budu imali svi putnici, svi radnici na aerodromima i u hotelima, turisti će se mnogo lakše odlučivati da putuju“, objašnjava Radojević u razgovoru za „Blic Biznis“.

Dodaje da zbog svega navedenog preti i velika opasnost od mogućeg talasa stečajeva i bankrota hotela.

Više o ovome možete pročitati na sajtu Blica.

Foto: jarmoluk, Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar