Kako sve veći broj zaposlenih redovno prijavljuje “zumor”, odnosno premorenost usled provođenja velike količine vremena na aplikacijama za telekonferencije poput Zuma, njihovi poslodavci smišljaju različite načine da im olakšaju svakodnevicu.
Međutim, većina tih načina svodi se na manje korišćenje ovakvih aplikacija.
Tako su tehnološki giganti TikTok i Salesforce ograničili količinu video sastanaka koje njihovi zaposleni održavaju, a sledile su ih i banke HSBC i Citi koje u u svoj raspored uvele “Dane bez Zuma”, odnosno dane u kojima će svoje zaposlene osloboditi od ove obaveze. Banke na ovakve odluke ne dolaze samo zbog brige o svojim zaposlenima nego i zbog istraživanja koja pokazuju kako će zamor zaposlenih uticati na njihovu produktivnos,t odnosno na poslovanje.
A istraživanja pokazuju da se konstantno održavanje video sastanaka loše odražava na zaposlene, i prihisčki i fizički. Njihove oči su umornije, konstantno su na oprezu i napeti, moraju više da se koncentrišu, a kod mnogih to loše utiče na samopouzdanje jer po ceo dan gledaju svoj odraz u monitoru. Takođe, teže se sporazumevaju nego na sastancima uživo jer ne mogu lako da “pročitaju” neke neverbalne znake drugih ljudi.
Izvor: CNBC
Foto: Pixabay