Velika Britanija će mlade motivisati da se vakcinišu kroz saradnju sa aplikacijama za upoznavanje poput Tindera, na kojima će oni imati bolji status od nevakcinisanih, ali i neke specifične bonuse.
Svaka zemlja koja je na vreme uspela da nabavi vakcine naknadno je shvatila da njen posao na stvaranju kolektivnog imuniteta tu tek počinje. Većina njih je potom morala da animira svoje stanovnike da se imunizuju. Srbija je to činila vaučerima za kupovinu, deljenjem novca vakcinisanima, otvaranjem punktova za imunizaciju gde god postoji velika fluktuacija ljudi, kao npr u tržnim centrima, a nedavno je stigao i predlog da se mladima koji se vakcinišu ponude vaučeri za putovanja.
Druge zemlje su bile manje velikodušne, ali su ipak imale svoje načine da promovišu imunizaciju, preko deljenja besplatnog piva i pice vakcinisanima, pa sve do traženja dokaza o vakcinaciji od onih koji žele da posećuju ugostiteljske objekte isl. Međutim, britanske vlasti sada imaju novi plan, i to za vakcinisanje one grupe koja najviše odoleva imunizaciji – mladih.
Kupidonova igla
Naime, pred početak kampanje za vakcinisanje mlađih od 30 godina, britanske zdravstvene ustanove su postigle dogovor sa predstavnicima aplikacija za upoznavanje kako bi mlade dodatno motivisale da “zavrnu rukav”. U pitanju su aplikacije Tinder, Match, Hinge, Bumble, Badoo, Plenty of Fish, OurTime i Muzmatch. Njihovi korisnici će, ukoliko na svoje profile dodaju informaciju da su vakcinisani, navodno imati više šansi da ugovore sastanke jer će posedovati svojevrsnu oznaku zdravstvene sigurnosti. Neke od ovih aplikacija će vakcinisanima davati i bonuse za “bustovanje” svojih profila, kako bi ih što veći broj ljudi video. Računa se na to da će sa smirivanjem pandemije veći broj mladih spas od usamljenosti potražiti baš u ovim aplikacijama te da bi ovaj period godine mogao biti “leto ljubavi”.
Međutim, pomenute aplikacije neće tražiti dokaz o vakcinaciji, tako da se cela ova kampanja zasniva na dobroj volji i poverenju, piše Gardijan.
Sličnu ideju prethodno su imale i američke vlasti. Predstavnici industrije za upoznavanje su sračunali da se trećina novih ljubavnih veza započne na ovakvim aplikacijama, pretežno kod mladih korisnika, i da zato one imaju veliki propagandni potencijal. Njihova popularnost posebno je porasla tokom karantinskih mera, kada su mladima bili onemogućeni izlasci u noćni provod, a očekuje se da će oni i posle pandemije zadržati naviku korišćenja aplikacija za upoznavanje.
Foto: Pixabay