Home VestiEkonomija Sve manje domaćih kompanija se reklamira na društvenim mrežama

Sve manje domaćih kompanija se reklamira na društvenim mrežama

by bifadmin

Prošle godine je društvene mreže za reklamiranje koristilo tek sedam odsto domaćih firmi, što je pad u odnosu na godinu dana ranije kada ih je bilo 12 odsto.

Većina preduzeća iz EU bila je prisutna na internetu u 2021, njih 78 odsto je imalo veb lokaciju, 59 odsto je koristilo društvene medije, a 22 odsto je imalo opciju e-trgovine, objavio je Eurostat.

Iako je većina preduzeća prisutna na društvenim mrežama, manjina ih aktivno koristi, a za reklamiranje na njima najviše se odlučivalo firmi u Španiji, 26 odsto. Više od 20 odsto preduzeća je društvene mreže koristilo za ovu namenu u Finskoj, Holandiji, na Kipru, Irskoj, a najmanje u Mađarskoj, svega tri odsto, i Bugarskoj četiri odsto.

U Srbiji je prošle godine tu mogućnost koristilo sedam odsto firmi, što je pad u odnosu na godinu ranije kada ih je bilo 12 odsto, ali i na 2014. kada se na mrežama reklamiralo 10 odsto.

Rast e-trgovine

Prodajom preko interneta najviše su se tokom prošle godine bavila preduzeća u Danskoj, čak 38 odsto njih je imalo ovu opciju i prihodovalo na ovaj način, u Irskoj i Švedskoj je to bilo 34 odsto, Litvaniji 32, Hrvatskoj 30 odsto.

Sve ove zemlje su u poređenju sa 2020. zabeležile blagi rast, pojedine čak i rast u odnosu na 2019. ali je u većini zemalja taj procenat firmi koje se bave onlajn prodajom pao u odnosu na 2019. godinu, odnosno poslednju godinu pred pandemiju.

U Srbiji je prošle godine 27 odsto preduzeća bilo u sistemu e-trgovine, godinu dana ranije to je bilo 26 odsto, a 2019. 29 odsto. To je sve iznad EU proseka, koji u ovom segmentu kvare države poput Luksembruga ili Bugarske u kojima je tek devet, odnosno 10 odsto preduzeća koristilo internet prodaju.

Izvor: Nova.rs

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar