Nakon kupovine automobila, vlasnici bi mogli da imaju i dodatni mesečni trošak.
Na primer, plaćali bi ako žele grejanje sedišta, softver za upravljanje vozilom i slične pogodnosti.
Naime, automobilske kompanije razmišljaju o potpuno novom načinu zarade koji bi im dugoročno mogao doneti milijarde dolara prihoda, prenosi portal Zimo.dnevnik.hr.
Po uzoru na internet servise koje danas koristimo i za koje plaćamo mesečnu pretplatu, uskoro bismo mogli da plaćamo i pretplatu za korišćenje nekih opcija u automobilima.
Neke kompanije već su počele da eksperimentišu sa takvim pretplatama za pristup novim opcijama, ali tek će se videti kako će tržište dugoročno reagovati, jer neki analitičari upozoravaju kako deo korisnika neće biti zadovoljan, jer će osećati da dva puta plaća za istu stvar. Prvi put kada se nova opcija ugrađuje u automobil, a drugi put za njeno korišćenje.
S druge strane, ovako se otvara mogućnost kupcima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste u vozilu.
Takođe, korišćenje dodatnih opcija moglo bi da utiče i na početnu cenu vozila. Ona bi mogla biti manja pri kupovini, a kada npr. vlasnik otplati kredit, onda nakon nekoliko godina može da aktivira neke nove opcije koje su bile dostupne u samom automobilu, ali ih nije mogao koristiti, tj. nije ih plaćao.
Pretplate za korišćenje aplikacija u automobilu
Neke automobilske kompanije poput Lexusa, Tojote i Subarua već su počele da naplaćuju mogućnost otključavanja i paljenja automobila preko aplikacije, u nekim BMW-ima vlasnici mogu da doplate za mogućnost automatskog paljenja dugih svetala, a kompanija je razmišljala i o naplaćivanju korišćenja grejanja sedišta. Dženeral motors i Ford korisnicima nude pretplatničke planove za korišćenje asistenta u vožnji po auto-putu.
Ovo tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u povoju i može se očekivati da će kompanije u budućnosti eksperimentisati s pretplatama za različite opcije, pa bi do kraja decenije to moglo postati tržište vredno više desetina milijardi dolara.
Npr. kako prenosi Biznis insajder, Stelantis, Ford i GM do kraja decenije očekuju da bi od servisa mogli zarađivati dvadesetak milijardi dolara godišnje.
Izvor: B92
Foto: Pixabay