Home VestiIT i nauka Veštačka inteligencija dijagnostifikuje kvarove na automobilima

Veštačka inteligencija dijagnostifikuje kvarove na automobilima

by bifadmin

Da, postoji majstor koji pošto pregleda vaš automobil neće duboko uzdahnuti i pitati ko vam je ovo radio. Samo, taj majstor nije u ljudskom obliku.

U pitanju je, kako piše PC Press, skener koji je razvila izraelska kompanija Uveye. On može za samo nekoliko sekundi da dijagnostifikuje brojne probleme na vašem automobilu. Provezite se pored njega i snimiće panele, gume ili donji deo vašeg automobila, uočiti udubljenja, curenje ulja, strane predmeta ili druge probleme, označavajući ih kao nešto što treba rešiti.

Pomenuta kompanija je prvo radila na razvoju veštačke inteligencije koja je detektovala bezbednosne pretnje ili nedozvoljene materijale ispod vozila i kontrolnih tačaka. Potom su doneli odluku da se prošire van sektora nacionalne bezbednosti, na tržište automobila koje je mnogo veće i, naravno, isplativije.

Kako se skeniraju kvarovi?

UVeye je razvio trio rešenja koja koriste ovu tehnologiju. Jedan, nazvan Artemis, proverava gume, koristeći OCR da otkrije koja marka, veličina i DOT ocena su označeni na gumi. On izračunava habanje gazećeg sloja i bočnih zidova i čak proverava trenutni pritisak u gumama.

Drugi, nazvan Helios, je skener donjeg dela za mehaničke greške. Dok automobil prelazi preko skenera, softver konstruiše 3D model njegove donje strane, označavajući bilo šta neočekivano kao što je mrlja od ulja ili savijena komponenta auspuha ili vešanja. I Artemis i Helios izgledaju očigledno korisni menadžerima voznih parkova i servisima, i verovatno nije iznenađujuće da je prodavac polovnih automobila Carmax investirao u kompaniju.

Međutim, UVeye ima dizajn na celom lancu snabdevanja automobilima. A njegov Atlas sistem je više usmeren na OEM proizvođače tokom faze proizvodnje, gde vrši skeniranje od 360 stepeni celog vozila dok se kreće niz liniju, otkrivajući defekte čak i u milimetarskom opsegu. Volvo, Toyota i Hyundai očigledno vide budućnost u konceptu. Sva tri OEM-a su investirala u UVeye, a japanski i švedski proizvođači automobila počeli su da koriste njegovu tehnologiju na svojim montažnim linijama.

Izvor: PC Press

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar