Tema održivosti čini se da nikada nije bila važnija. Na koji način brend Miele doprinosi globalnoj borbi odgovornih brendova za očuvanje životne sredine?
Za Miele kao odgovornu kompaniju vođenu porodičnim vrednostima, smanjenje zagađenja životne sredine i očuvanje prirodnih resursa imaju veliki značaj. Poznato je da najveći uticaj na životnu sredinu imaju kućni aparati upravo u fazi korišćenja – posebno u pogledu potrošnje električne energije i vode. Shodno tome, Miele je smanjio potrošnju električne energije kućnih aparata u proseku za 55% u poslednjih 20 godina. Kod mašina za pranje veša smanjenje je blizu čak 72%, a poređenje je zasnovano na energetski najefikasnijim Miele modelima iz 2000. i 2020. godine.
Odluka za kupovinu Miele mašine za pranje veša predstavlja lični doprinos vlasnika zaštiti životne sredine. Čak i u Eco programu, ciklus pranja nije preterano dug, kvalitet rezultata je najviši, a čak i male količine veša mogu se oprati energetski efikasno uz PowerWash tehnologiju. Ovo štedi resurse i, na kraju krajeva, manje opterećuje porodične finansije. Paralelno, Miele intenzivno radi i na stalnom povećanju udela recikliranih materijala u svojim uređajima i njihovoj ambalaži, bez kompromisa kada je kvalitet u pitanju.
Kako kompanija Miele podržava tehnološke inovacije koje unapređuju kvalitet života, a istovremeno doprinose održivosti?
Kao tehnološki lider u svojoj grani industrije, Miele takođe podržava promociju inovativnih tehnoloških pristupa koje nastoji da implementira u svoje uređaje, koji imaju za cilj uštedu prirodnih resursa i njihovo optimizovano korišćenje. Unapređujemo brojne projekte sa perspektivnim start-apovima u oblastima kao što su pametni dom, korisnička podrška, digitalni marketing i industrija 4.0. Oblici saradnje kreću se u rasponu od zajedničkih razvojnih projekata do podrške menadžmentu direktnim kapitalnim investicijama. Kao jedan od primera, Miele ima udeo u Plant Jammer, danskoj kompaniji. Aplikacija Plant Jammer pomaže potrošačima savetima kako da kreativno iskoriste ostatke hrane. Miele Operations & Paiment Solutions, podružnica Miele-a osnovana 2019., razvila je AppWash koncept za zajedničku upotrebu Miele mašina za pranje i sušenje veša, uključujući onlajn rezervacije i bezgotovinsko plaćanje. Ideja da se koristi AppWash proistekla je upravo iz želje da se doprinese održivosti kroz manje ciklusa pranja. Studije sugerišu da bi pristup plaćanja po upotrebi mogao promovisati održivu potrošnju, ne samo u vidu podizanja svesti korisnika o efikasnom korišćenju energije i drugih resursa, već i moguće finansijske uštede.
Na nedavno održanom IFA sajmu u Berlinu tema je takođe bila zaštita životne sredine i veća odgovornost prema njoj. Sa kakvim novitetima je Miele ovom prilikom izašao pred posetioce i obećao dalji doprinos očuvanju životne sredine?
Na upravo održanom IFA sajmu, Miele je predstavio nekoliko novina i unapređenih opcija svojih premium uređaja, čijom upotrebom pružate doprinos u očuvanju životne sredine. Sa ciljem smanjenja emisije CO2 tokom faze korišćenja za dodatnih 15% do 2030. u poređenju sa 2019-om, Miele je sebi postavio veoma ambiciozan cilj. Visokokvalitetna izolaciona tehnologija predstavljena na novoj generaciji frižidera K 4000 koja ima ocenu A za energetsku efikasnost je jedan od mnogih inovativnih koraka ka većoj održivosti. Isto važi i za novu statistiku potrošnje u Miele aplikaciji, koja nudi potpunu transparentnost u pogledu potrošnje energije na mašinama za pranje veša i sudova. Ovo kupcima pruža dobre savete o tome kako da koriste svoje uređaje još održivije i efikasnije.
Novi samostojeći frižideri iz serije K 4000, sa inovativnim sistemom održavanja svežine pod nazivom PerfectFresh Active održavaju namirnice svežim do pet puta duže u poređenju sa tradicionalnim frižiderima, što doprinosi smanjenju bacanja hrane.
Kada je reč o zdravoj ishrani, kompanija Miele je na IFA sajmu predstavila dobro opremljene modele parnih rerni koji se, zahvaljujući HydroClean funkciji, sada i sami čiste, što smanjuje upotrebu hemikalija i stvaranje dodatnog otpada.
Od osnivanja kompanije, velika pažnja je uvek bila posvećena održivosti u svim njenim aspektima. Sprovedene reprezentativne studije od strane Miele tima za istraživanje tržišta iz 2019. do prvog kvartala 2021. godine pokazuju da je većina od oko 54.000 ispitanika u 15 evropskih zemalja potvrdila da Miele podržava održiv način života. Održivost je utkana u DNK naše kompanije i to je još jedan aspekt poslovanja u kom ćemo nastojati da budemo „zauvek bolji“.