Ukupna prodaja porasla je za 8,4 odsto i iznosi 94,4 milijarde švajcarskih franaka. Deviznom poslovanju prodaja je pala za 0,9 odsto.
Organski rast dostigao je 8,3 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od 0,1 odsto i rastom cena od 8,2 odsto kao posledica visoke inflacije. Pozitivan organski rast zabeležen je u većini zemalja i kategorija.
Prognoze za 2023. godinu: očekuje se godišnji organski rast prodaje od 6 do 8 odsto, kao i marža operativne dobiti pri trgovanju od 17 do 17,5 odsto.
Ciljevi do 2025. godine: projektuje se srednji jednocifreni organski rast prodaje i povratak na raspon marže operativne dobiti pri trgovanju od 17,5 do 18,5 odsto.
Nestlé, najveća prehrambena kompanija u svetu, objavila je poslovne rezultate za 2022. godinu. Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, tim povodom je izjavio:
„Prošla godina donela je brojne izazove, kako za porodice i društvo, tako i za poslovnu zajednicu. Inflacija je porasla na nivo bez presedana, pritisci troškova života su se pojačali, a efekti geopolitičkih tenzija osećali su se širom sveta. Ceo Nestlé tim je pokazao visok nivo odgovornosti dok smo se snalazili u ovim teškim okolnostima. Organski rast je bio solidan, marže su ostale otporne, a razvoj naše osnovne zarade po akciji snažan. U isto vreme, obezbedili smo pristup prehrambenim proizvodima i pristupačnim ponudama širom sveta. Očekujemo da će 2023. godina biti još jedna koju će obeležiti snažan organski rast, sa fokusom na obnavljanje naše bruto marže, povećanje marketinških investicija i slobodnog toka novca.“
Takođe, Mark Šnajder je istakao da se tokom 2022. godine potvrdila dugogodišnja strategija kompanije u domenu ishrane – Dobro za vas, dobro za planetu. Preduzeti su važni koraci usmereni ka dodatnom ojačavanju vodeće prakse odgovornog marketinga i obezbeđivanju transparentnosti nutritivne vrednosti globalnog portfolija. U isto vreme, unapređena je primena klimatskog plana.
Prodaja na nivou Nestlé Grupe
Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu dala je Purina PetCare, sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe je rasla visokom jednocifrenom stopom u različitim brendovima i geografskim područjima. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 12,9 odsto i dostigla 3,6 milijardi švajcarskih franaka. Ishrana za bebe je zabeležila dvocifreni rast u velikom broju zemalja i kategorija. Konditorski proizvodi su zabeležili visok jednocifreni rast, gde se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i biljne hrane rasla je srednjom jednocifrenom stopom, a brend Garden Gourmet je u Evropi nastavio da beleži dvocifreni rast.
Zona Evropa
Zona Evrope beleži povećanje tržišnog udela u konditorskim proizvodima, hrani za kućne ljubimce i ishrani za bebe. Po kategoriji proizvoda, ključni pokretač rasta bio je Purina PetCare, naročito njeni premium brendovi Gourmet, Felix i Purina Pro Plan. Rast je bio snažan na svim kanalima, posebno u e-trgovini i specijalizovanim prodavnicama za kućne ljubimce.
U izazovnom okruženju, Zona Evropa je pokazala otpornost i posvećenost dugoročnom ulaganju. Nestlé je najavio investiciju od 40 miliona švajcarskih franaka za novi proizvodni pogon u regiji Volin u Ukrajini.
Organski rast iznosi 7,2 odsto, uz rast cena od 6,4 odsto, dok je RIG, usled ograničenja ponude, dostigao 0,9 odsto.
Prognoza za 2023. godinu
U toku 2023. godine, Nestlé očekuje da godišnji organski rast prodaje bude između 6 i 8 odsto. Procene su da će marža operativne dobiti pri trgovanju biti između 17 i 17,5 odsto. Do 2025. godine, očekuje se održivi srednji jednocifreni organski rast prodaje i povratak na raspon marže profita pri trgovanju od 17,5 do 18,5 odsto.