Home VestiEkonomija Budućnost plaćanja

Budućnost plaćanja

by bifadmin

Kompanija Mastercard objavila je novi izveštaj „Budućnost plaćanja“ koji pokazuje da ćemo do kraja ove decenije videti značajne inovacije koje će preoblikovati trgovinu i ekonomiju uvesti u narednu fazu razvoja.

Transformativne promene koje predstoje uključuju redefinisanje pojma novca, nove načine za razmenu vrednosti, pametna iskustva koja obuhvataju kako fizičko tako i digitalno okruženje, kao i više standarde u pogledu inkluzije i održivosti, što će menjati način na koji kreiramo, izrađujemo i isporučujemo proizvode.

Redefinisanje pojma novca

Definicija novca se proširuje i uključivaće netradicionalna sredstva kao što su podaci, kriptovalute i digitalna dobra, a samim tim će se menjati način na koji razmenjujemo vrednost.

• Tokenizovani svet – Tokenizacija omogućava pristup širom rasponu sredstava, istovremeno promovišući poverenje i sigurnost u samoj razmeni. Kako se krećemo ka tokenizovanom svetu, potrošači i kompanije će moći da koriste, kombinuju i razmenjuju nove oblike vrednosti, a takav pristup kreira i nove poslovne modele.

• Plaćanja koja se mogu programirati – Aplikacioni programski interfejs (API), smart contract programi i veštačka inteligencija će se kombinovati kako bi se omogućilo da se poslovni tokovi koji se obično izvršavaju pre ili posle plaćanja, uključe u samo plaćanje. Plaćanja koja je moguće programirati će stvoriti novu vrstu efikasnosti i pružiti unapređeno korisničko iskustvo.

• Sveprisutni novčanici – Digitalni novčanici sledeće generacije biće od vitalnog značaja kada je u pitanju naše upravljanje ličnim identitetom i sredstvima, uključujući široku paletu tokenizovanih vrednosti. Oni će biti sve važniji deo naše svakodnevice, i omogućiće pristup uslugama i plaćanjima u bilo kom okruženju.

Pametna iskustva

Iskustvo potrošača će se transformisati jer će se fizičko i digitalno okruženje sve više preplitati i biti povezaniji i pametniji, a sve sa idejom da korisnicima pružaju hiperpersonalizovana iskustva.
• Povezane finansije – Baš kao što je omnichannel trgovina (prodaja putem više trgovačkih kanala) transformisala način na koji kupujemo, tako će nove tehnologije proširiti načine i mesta na kojima plaćamo u prodavnicama, sportskim i kulturnim lokacijama, železničkim stanicama, onlajn igrama, super-aplikacijama, pametnim gradovima, metaverzumima itd. Mastercard API program omogućio je kompanijama kao što su Allstate, Adyen i Accelya da isporuče nova rešenja svojim klijentima.

• Neograničeni kanali za plaćanje – Kanali za plaćanje i mreže povezivanja koje omogućavaju kretanje novca će probiti postojeće barijere koje ograničavaju razmenu dobara, usluga i podataka preko geografskih granica i digitalnih tržišta.

• Neograničeni prihvat – Nove tehnologije i šire mogućnosti izbora drastično menjaju i iskustvo plaćanja na prodajnom mestu. Trgovci će biti fleksibilniji kod prihvata, a potrošači će imati koristi od znatno unapređenog iskustva i šireg obima usluga. Shodno tome, Mastercard je radio s Payfaceom i brazilskim maloprodajnim centrom St. Marche na pilot projektu biometrijske potvrde plaćaja na pet lokacija u okolini Sao Paula u 2022.

Održiva budućnost

Promene u društvu i životnoj okolini će imati značajan uticaj na to kako interesne strane vrednuju kompanije, kao i prema tome kako su ESG strategije primenjene u kreiranju, izgradi i isporuci proizvoda.

• Inkluzivne finansije– Globalno će se pojaviti nova tržišta i usluge kako bi se obezbedilo finansiranje odnosno osnažili ljudi i zajednice koji trenutno nemaju pristup zvaničnim tokovima novca da postanu finansijski uključeni.

• Osvešćeni konzumerizam – Potrošači će sve više nagrađivati kompanije koje u praksi podržavaju njihove lične društvene, etičke i ekološke ciljeve. S tim u vezi, Mastercard je sarađivao sa kompanijom Doconomy na razvoju Kalkulatora ugljeničnog otiska, koji omogućava finansijskim institucijama i trgovcima da ugrade metriku za praćenje ugljeničnog otiska u svoje aplikacije kako bi potrošači mogli u realnom vremenu da imaju uvid u procenjeni CO2 otisak svih svojih kupovina.

• Izgrađeno poverenje – Razvoj novih tehnologija i pojava sve više tačaka interakcije ljudi sa tehnologijama, znači i da se povećava rizik od prevara i krađe identiteta, što znači da će sigurnost i poverenje postati ključni faktori za diferencijaciju kompanija. Oni koji osvoje i zadrže poverenje potrošača, preuzeće značajniji deo tokova plaćanja.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar