Kompanija u čijem su vlasništvu luksuzni brendovi poput Luj Vitona, Živanšija i Bulgarija, postala je najvrednija evropska firma.
Ona je u prvom kvartalu ove godine zabeležila rast prodaje od 17 odsto, što je dvostruko više nego što su analitičari predviđali. Ni prethodna godina za tu kompaniju nije bila nimalo loša. Njen prihod u 2022. je iznosio 87,1 milijardu dolara, a profit 21,1 milijardu. Za ovako dobre poslovne rezultate zaslužan je rast tražnje za luksuznom robom posle otvaranja kineske ekonomije i povećan broj turističkih putovanja kineskih građana.
Posle objavljivanja izveštaja o njenom poslovanju, vrednost akcija te kompanije počela je da raste i sada je 32,8 odsto viša u odnosu na početak ove godine. Tako je LVMH, kompanija koja ne okuplja samo modne i kozmetičke brendove, već i one iz oblasti skupocenih pića kao što su Moet i Henesi, dostigla vrednost od 500 milijardi dolara, postavši prva evropska kompanija koja je probila ovu granicu.
Njen vlasnik Bernar Arno istovremeno je preuzeo titulu najbogatijeg čoveka na svetu od Ilona Maska.
Izvor: CNBC
Foto: Cody Gallo, Unsplash