Shunsaku Sagami, 32-godišnji osnivač i izvršni direktor M&A Research Institute Holdings, brokerske kuće za spajanja i akvizicije, najnoviji je japanski milijarder.
Akcije kompanije, koja je specijalizovana za spajanja i preuzimanja malih i srednjih firmi, su naglo porasle više od 340 odsto od njenog listiranja na berzi prošlog juna. Sagamijev udeo od 73 odsto u kompaniji sada vredi nešto više od milijardu dolara, na osnovu zaključne cene u petak od 10.090 jena (74,36 dolara).
Osnovan 2018. godine, M&A Research Institute koristi veštačku inteligenciju kako bi povezao potencijalne kupce s kompanijama koje su obično suočene s rizikom zatvaranja, iako su profitabilne, jer su njihovi vlasnici stari i ne mogu pronaći naslednike.
Sagamijeva kompanija je postala vešta u brzom sklapanju poslova, u proseku im je za završetak transakcije potrebno nešto više od šest meseci u odnosu na prosek u industriji od godinu dana. U kvartalu koji je završio u decembru 2022. godine, zaključio je 33 transakcije, dok je još 426 poslova još u toku, prema poslednjem izveštaju o zaradi.
Forbes piše da su aktivnosti spajanja i preuzimanja u porastu u Japanu, dostižući rekordnu vrednost od 4.304 transakcije u 2022. godini, prema Recof-u, japanskoj firmi koja prati tržište spajanja i preuzimanja.
One se kreću od velikih poslova do transakcija skromne veličine na koje cilja Sagami. Prošle godine, američka investiciona firma KKR privatizovala je japanski Hitachi transportni sistem u ugovoru vrednom 5,2 milijarde dolara. Raniji poslovi M&A Research Instituta uključuju prodaju IT firme vrijedne 200 miliona jena (prihod) bez naslednika rivala vrednog 1,5 milijardi jena (prihod) koji traži ekspanziju.
Prvi posao
Sagamija, čiji je prvi posao bio u oglašavanju, a ne u visokim finansijama, podstaklo je vlastito iskustvo da se upusti u područje M&A. Godine 2015. osnovao je modnu medijsku kompaniju pod nazivom Alpaca koju je kupila tokijska agencija za odnose s javnošću Vector i kasnije rebrendirana u Smart Media. Sagami, koji je u to vreme bio u srednjim dvadesetim, nastavio je da radi u kompaniji i pomogao joj u daljim akvizicijama.
Dok je bio tamo, uočio je ono što je smatrao neefikasnošću u procesu sklapanja poslova, napisao je u postu na web stranici Instituta za M&A Research. U međuvremenu, Sagami je takođe svedočio kako je posao njegovog dede bio prisiljen da se zatvori jer nije bilo naslednika koji bi ga nasledio. Sagamijev sveobuhvatni cilj bio je pomoći očuvanju japanskih malih i srednjih preduzeća. Više od 99 odsto svih kompanija u Japanu su mala i srednja preduzeća, a oko dve trećine njih nema naslednika, prema Teikoku Databank, finansijskoj istraživačkoj firmi.
M&A Research Institute implementira sistem za uparivanje koji pokreće AI kako bi pomogao u potrazi za potencijalnim kupcima preduzeća čiji vlasnici žele prodati. Naplaćuje naknadu za uspeh, koja se plaća samo kada je posao zaključen. Ovaj sistem određivanja cena prilagođen klijentima i pristup vođen veštačkom inteligencijom dali su mu prednost u odnosu na konkurenciju, kažu u firmi.
Uspeh je podstakao Sagamija da predstavi M&A Research Institute javnosti na rastućem tržištu Tokijske berze u junu prošle godine, manje od četiri godine nakon osnivanja firme.
Neto profit
M&A Istraživački institut prijavio je neto profit od 7,1 miliona dolara uz prihod od 15,7 miliona dolara za kvartal koji je završio decembra 2022. Godišnji prihod kompanije porastao je za skoro 200 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 28,8 miliona dolara u fiskalnoj godini koja je završila septembra 2022, uz njen profit skočivši skoro četiri puta na 9,8 miliona dolara u istom periodu. Broj savetnika za M&A u firmi se više nego udvostručio na 90 do kraja decembra.
Otkrivši da vlasnici preduzeća koji su unovčili kompaniju pitaju kako da investiraju u svoje novostečeno bogatstvo, Sagami se proširio i na upravljanje imovinom, što mu je donelo dodatne prihode.
Izvor:Investitor/Blic
Foto: Pixabay