Nokia je najavila da će otpustiti 14.000 ljudi pošto joj je u trećem kvartalu ove godine profit pao za 69 odsto. I neće u tome biti jedina, jer je u navedenim mesecima prodaja telefona u svetu osetno smanjena.
Finski telekomunikacioni div je objavio svoje rezultate iz trećeg tromesečja ove godine u kojima stoji da je njegova prodaja u julu, avgustu i septembru pala za 20 odsto u odnosu na isti period lane, a profit čak za 69 procenata, na 133 miliona evra.
Zato će morati do 2026. godine da smanji troškove poslovanja između 800 miliona i 1,2 milijarde evra. Kada se pomene rezanje troškova to je u najvećem broju slučajeva lepši naziv za otpuštanja. I u ovom slučaju je tako – Nokia će morati da smanji broj zaposlenih sa 86.000 na 77.000.
Na pogoršanje njenog poslovanja najviše je uticao pad prodaje mobilnih telefona, koji je u trećem kvartalu iznosio 24 odsto. Taj pad bio je najupečatljiviji na teritoriji Severne Amerike. Izvršni direktor finske kompanije Peka Lundmark izjavio je da je na njene lošije poslovne rezultate uticao i “umereniji tempo uvođenja 5G tehnologija u Indiji”, što zapravo znači da se ni 5G nije proslavio, odnosno da nije uspeo da nadomesti pad prihoda od prodaje telefona.
Najgori treći kvartal u poslednjoj deceniji
Ni drugi skandinavski telekomunikacioni gigant, švedski Ericsson, ne može da se pohvali dobrim prodajnim rezultatima. I on je u trećem kvartalu ove godine zabeležio pad prodaje telefona i lošije poslovanje na severnoameričkom tržištu. Ericsson je ranije ove godine objavio da planira da otpusti 8.500 ljudi.
Da ovo nije neka čudna boljka koja pogađa samo skandinavske kompanije pokazuje podatak da je u trećem kvartalu ove godine prodaja telefona na globalnom nivou smanjena za osam odsto u odnosu na isti period lane. Tromesečje koje je za nama bilo je najgore treće tromesečje u poslednjih 10 godina kada je u pitanju prodaja telefona. Analitičari kažu da je ovo posledica usporavanja globalne ekonomije, ali da bi mogla biti ublažena tražnjom za najnovijim ajfonom koji se nedavno pojavio na tržištu. Ipak, treba imati u vidu da jedna lasta ne čini proleće, te da prodaja ajfona neće ostalim kompanijama poboljšati poslovne izglede.
Foto: JESHOOTS-com, Pixabay