Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova.
Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.
Tom činjenicom neće biti iznenađeni oni koji znaju da poslovne veštine i samostalnost u vođenju poslovanja svetske pop zvezde godinama prate najugledniji biznis sajtovi poput Forbsa i Blumberga. Uostalom Tejlor Svift se sa nepunih 35 godina našla na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi sveta, sa imovinom procenjenom na 1,1 milijardu dolara, istovremeno kad i Sem Altman, tvorac četbota veštačke inteligencije, čije se bogatstvo procenjuje na milijardu dolara.
Prvi korak na tom putu, beleži Salivan, bilo je znalačko korišćenje društvenih mreža – od izdavanja debi albuma 2006. godine nazvanog jednostavno Tejlor Svift do 2007. godine Sviftova je na tada najpopularnijoj društvenoj mreži Majspejs dostigla broj od 35.000 prijatelja. Do 2009. bilo ih je više od milion. S obzirom da je upravo te 2006. godine Fejsbuk postao dostupan starijima od 13 godina i da je zatim usledilo uspostavljanje niza drugih kanala digitalnog povezivanja, Tejlor je postala kraljica u vođenju karijere putem društvenih mreža.
Pritom je sve vreme ostala verna pravilu da sa svojim fanovima, takozvanim „sviftijima“, komunicira kao da su svi do jednog njeni prijatelji. Hrabrost da rizikuje kao vrhunski profesionalac u biznisu i znalaštvo u marketingu na ovom polju potvrdila je i gaseći svoje profile u pojedinim momentima ili jednostavno nestajući sa mreža na neko vreme.