Pretplatnici fiksne telefonije razgovarali su u proseku 1,5 minuta dnevno, a korisnici mobilnih mreža 6,6 minuta i u proseku su poslali jednu poruku dnevno, navodi se u poslednjem pregledu tržišta elektronskih komunikacija u Srbiji za treće tromesečje ove godine koji je objavilo Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).
Broj pretplatnika fiksne telefonije u trećem kvartalu je neznatno niži u odnosu na prethodni kvartal i iznosi 2,24 miliona, navodi se u izveštaju. Pretplatnici fiksne telefonije razgovarali su u proseku 1,5 minuta dnevno, dok je ukupno ostvareno 310 miliona minuta razgovora.
Nasuprot njima, 8,4 miliona korisnika mobilne telefonije ostvarilo je 5,07 milijardi minuta razgovora, što je u proseku 6,6 minuta razgovora dnevno. Istovremeno su poslali 870 miliona poruka.
Putem mobilnog interneta u trećem tromesečju razmenili smo 304 miliona gigabajta podataka. To je za 27 miliona gigabajta više nego u istom periodu 2023. godine, što je rast od skoro 10 odsto.
Tržišno učešće Telekom Srbije prema broju aktivih korisnika iznosilo je oko 42 odsto, kompanije Jetel 33,7 odsto i A1 Srbija 23,74 odsto.
Rast u odnosu na prethodni kvartal beleži se kada je reč o saobraćaju koji su domaći korisnici generisali u inostranstvu (74 odsto), dok su 26 odsto saobraćaja u romingu generisali korisnici iz inostranstva.
Ukupan broj korisnika usluga širokopojasnog pristupa internetu iznosi 2,19 miliona, što ukazuje na rast u odnosu na prvi kvartal ove godine kada je broj korisnika bio 2,11 miliona.
Najveći broj pretplatnika koristi digitalnu kablovsku televiziju
Na tržištu širokopojasnog interneta tržišno učešće Telekoma bilo je 56,8 odsto, dok je drugi bio SBB sa 26,9 odsto. Znatno manje tržišno učešće od njih imali su Jetel, Orion i SAT trakt sa učešćem ispod pet odsto.
Tržište distribucije medijskih sadržaja zabeležilo je rast korisnika i iznosi 2,43 miliona korisnika. Prošle godine u istom periodu bilo ih je 2,28 miliona. Najveći broj pretplatnika koristi digitalnu kablovsku televiziju (oko 49 odsto), dok je udeo korisnika sa IPTV oko 33 odsto.
Najviše pretplatnika na tržištu medijskih sadržaja imaju Telekom Srbija (55 odsto) i SBB (37,6 odsto), dok Jetel ima udeo od četiri odsto. Prema podacima, korisnici se najviše odlučuju za pretplatu na paket usluga koji sadrži širokopojasni pristup internetu, fiksnu telefoniju i televizijske usluge.
Izvor: Danas
Foto: Pixabay